همکاری ۱۶ مرکز آموزشی و پژوهشی قم با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های موسسات و مراکز علمی و پژوهشی قم، از همکاری ۱۶ مرکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی، معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی و دبیر همایش تعالی معنوی در نشست با موسسات آموزشی و پژوهشی قم با اشاره به انگیزه های برگزاری این همایش در سطح نیروهای مسلح، گفت: این همایش همسو با منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مد ظله العالی) برای ارتقای معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش،اظهار داشت: این همایش با هدف نهادینه سازی معنویت در بین نیروهای مسلح، تولید ادبیات و نظریه پردازی در این خصوص، گفتمان سازی و تقویت توسعه معنویت در بین نیروهای مسلح در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به استعداد علمی و پژوهشی که در شهر قم وجود دارد، خاطر نشان کرد: تجارب ارزنده، نیروهای فرهیخته، توانمندی های بالا و تنوع رویکرد های مراکز تحقیقی و آموزشی مستقر در قم، نیروهای مسلح را بر آن داشت تا ضمن تکیه بر ظرفیت های درون سازمانی خود، رویکرد تعاملی با  دیگر سازمان های  مرتبط  در پیش گرفته و از توانمند های آنان  بهره گیرند.

دبیر همایش  تعالی معنوی نیروهای مسلح در ادامه به برخی اقدام های انجام شده در دبیر خانه این همایش اشاره و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، کمیته های علمی جشنواره شهید بابایی اقداماتی در حوزه تبین نظری موضوع معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح به انجام رساندند که از این جمله می توان به  تعریف معنویت، شناسایی ابعاد و مولفه ها، تعریف عملیاتی و شاخص گذاری در بحث معنویت اقدام کرده اند.وی گفت: بهره این اقدام ها برای دیگر نهادهایی که در مقوله معنویت دینی دارای دغدغه هستند قابل استفاده  است.

در ادامه نمایندگان مراکز آموزشی و پژوهشی حاضر در نشست، در خصوص موضوع  همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح به بیان نقطه نظرات خود پرداختند

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.