همگرایی ملی در زمینه بازنگری دروس باید ایجاد شود/ بازنگری نشدن دروس دانشگاهی بیش از دو دهه

۲۷ آبان ،

با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد وقت در طول ۳۰ ماه قبل صرف بازنگری در حوزه علوم انسانی شده باید همگرایی ملی ایجاد شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سعید قدیمی، مدیر کل امور برنامه ریزی و آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز طی سخنرانی در نشست خبری تحول و ارتقا محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

طی سخنرانی گفت: در طول دوره برنامه ریزی هیچ دوره ای و موضوعی همچون تحول و ارتقای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاه های در اولویت قرار نگرفته بود تا اینکه در سال ۸۹ بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری وزارت علوم موظف شد که ۳۰ کمیته در خصوص علوم انسان تشکیل دهد و در سال ۹۰ بعد از نشست سال ۸۹ شورایی با عنوان شورایی علوم انسانی تشکیل شد.

وی افزود: این شورای علوم انسانی ذیل شورای فرهنگی شکل گرفته و حاوی ۱۵ کمیته عبارتند از کمیته تاریخ، روانشناسی، حقوق، اقتصاد، جامع شناسی، تعلیم و تربیت، مدیریت، زبان و ادبیات خارجی، فلسفه، معماری، خانواده و مطالعات زبان، هنر، علوم ارتباطات و رسانه وعلوم سیاسی تشکیل شده است.

قدیمی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد وقت ما در ۳۰ ماه قبل در حوزه علوم انسانی صرف شده و این موضوع به سبب مهم بودن این امر بود چنانچه در قانون برنامه پنجم نقطه ورود به حوزه علوم انسانی را کمیته برنامه ریزی درسی اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۷۹ تا ۸۹ مسئولیت درسی و سرفصل و محتوا به دانشگاه ها واگذار شده و این در دستور کار قرار گرفته تا ظرفیت بسیاری صورت گیرد.

** منابع دروس دانشگاهی بیش از ۲ دهه مورد بازنگری قرار نگرفته است

قدیمی در ادامه گفت: به سبب انیکه منابع دروس دانشگاه بیش از ۲ دهه مورد بازنگری قرار نگرفته و باید امروز یک همگرایی ملی در زمینه بازنگری دروس ایجاد شود اهمیت بحث را دو چندان می کند.

وی افزود: بازنگری در یک برنامه پنجم آماده شد و امیدواریم با توجه به سرمایه هایی که وجود دارد بتوانیم کار ملی و پاسخگویی کامل دراین امر باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.