همیلتون با اقتدار خط اول سیلورستون را گرفت

۰۵ تیرماه ۱۳،

همیلتون با اقتدار خط اول سیلورستون را گرفت

Bookmark and Share

لوییس  همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس با نمایشی فوق‌العاده توانست خط اول مسابقه فرمول یک در پیس خانگی سیلورستون را از آن خود کند. بعد از او هم تیمی‌اش نیکو رزبرگ دیگر جایگاه در ردیف اول مسابقه را گرفت و سباستین فتل و مارک وبر رانندگان تیم ردبول در ردیف دوم قرار گرفتند. 

برخلاف تمرین روز جمعه، زمان‌گیری در هوایی آفتابی برگزار شد و رانندگان بدون نگرانی از بارش باران به پیست رفتند. با اینکه در تمرین مشخص شده بود که ماشین‌های مرسدس به مراتب از رقبایشان سریع‌تر است اما همیلتون با نمایشی فوق‌العاده و با فاصله ۴۵ صدم ثانیه از رزبرگ خط اول را گرفت. 

این اولین بار بعد از سال ۲۰۰۷ است که همیلتون در پیست سیلورستون خط اول را می‌گیرد. این موفقیت برای راننده انگلیسی در برابر تماشاچیان هموطنش بسیار ویژه بود. او پیش از آغاز زمان‌گیری به کنار پیست رفت و برای تماشاچیان دست تکان داد و در پایان رکورد خود را به آن‌ها تقدیم کرد.

همیلتون با اقتدار خط اول سیلورستون را گرفت

همیلتون در نشست خبری گفت « فوق‌العاده است. درست حس سال ۲۰۰۷ را دارم. اینکه امروز این جمعیت را دیدم عالی است… امیدوارم فردا بتوانیم کار ویژه‌ای انجام دهیم. البته این واقعاً به تیم بستگی دارد. آن‌ها کارشان را بسیار خوب انجام داده‌اند و ماشین دائم در حال بهتر شدن است. من در طول تمرین صد در صد با ماشین راحت نبودم اما بسیار خوشحالم که توانستم این رکورد را ثبت کنم.»

همیلتون و رزبرگ باید در روز مسابقه جلوی رانندگان ردبول را بگیرند که مسابقه را درست پشت سرشان آغاز می‌کنند. هر دو راننده تیم مدافع قهرمانی رکورد خوبی داشتند و فتل در نهایت تنها با ۹ هزارم ثانیه اختلاف خط سوم را گرفت. با این ترتیب رقابت اصلی روز یک‌شنبه بین ردبول و مرسدس خواهد بود. 

همیلتون با اقتدار خط اول سیلورستون را گرفت

کیمی رایکونن، راننده فنلاندی تیم لوتوس و فرناندو آلونسو، راننده تیم فراری که برای کسب مقام قهرمانی رانندگان می‌جنگنند، هر دو روز سختی خواهند داشت و باید مسابقه را از خط نهم و دهم آغاز کنند. 

این نتیجه ضعیف در حالی به دست آمد که پل دی‌رستا، راننده بریتانیایی تیم فورس ایندیا با کسب بهترین نتیجه زمان‌گیری خود تا کنون پنجم شد و دانیل ریکاردو، راننده تیم تورو روسو با کسب خط ششم توانایی‌های خود را به مسئولان ردبول نشان داد که به دنبال جانشینی برای مارک وبر می باشند. آدرین سوتیل از فورس ایندیا و رومن گروژان از لوتوس هم جلوتر از آلونسو و رایکونن مسابقه را آغاز خواهند کرد. 

همیلتون با اقتدار خط اول سیلورستون را گرفت

ناکام بزرگ دیگر زمان‌گیری تیم مک‌لارن بود که هر دو راننده‌اش در مراحل اول و دوم زمان‌گیری حذف شدند. سرعت کم مک‌لارن در تمرین روز جمعه مشهود بود. با این حال جنسن باتن برای لحظاتی جزو ده راننده برتر بود اما در نهایت مقامی بهتر از یازدهم کسب نکرد. سرجیو پرز، هم‌تیمی‌اش هم چهاردهم شد. 

رده‌بندی راننده‌ها در آغاز مسابقه روز یکشنبه:

۱ – لوییس همیلتون، مرسدس

۲ – نیکو رزبرگ، مرسدس

۳ – سباستین فتل، ردبول

۴ – مارک وبر، ردبول

۵ – پل دی رستا، فورس ایندیا

۶ – دانیل ریکاردو، تورو روسو

۷ – آدرین سوتیل، فورس ایندیا

۸ – رومن گروژان، لوتوس

۹ – کیمی رایکونن، لوتوس

۱۰ – فرناندو آلونسو، فراری

۱۱ – جنسن باتن، مک‌لارن

۱۲ – فیلیپه مسا، فراری

۱۳ – ژان اریک ورن، تورو روسو

۱۴ – سرجیو پرز، مک‌لارن

۱۵ – نیکو هاکنبرگ، سابر

۱۶ – پستور مالدونادو، ویلیامز

۱۷ – والتری بوتاس، ویلیامز

۱۸ – استبان گویترز، سابر

۱۹ – چارز پیک، کاترهام

۲۰ – جولز بیانچی، ماروسیا

۲۱ – گیدو ون در گارد، کاترهام

۲۲ – مکس چیلتون، ماروسیا

برچسب ها : فرمول یک ۲۰۲۴ | بریتانیا‌ | سیلورستون | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۶/۲۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.