همین امروز غروب را در آلودگی گم کردیم/ نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک عکس

تعدادی از آنها مغضوبانه از اینکه گرد و خاک به تهران می رسد تا شاید برای اهالی شهرهای غربی و جنوبی ایران هم فکری شود، خوشحالند، و البته بسیاری هم می گویند این انصالف نیست چنین آرزویی برای پایتخت نشینان کرد، انها به اندازه کافی دود تنفس می کنند، نفرین جایز نیست!

کاربری با نام آبادانی رنجور نوشته: “من همیشه از خدا میخواستم که هوای تهران هم مثل آبادان واروندکنار و حومه بشه ، که مسئولین بالا دست یه فکری به حال این ریزگردها بکنند .
مگر اینکه این ریزگردها به اونورا برسه تا راه چاره ای پیدا کنند آقایون مسئول”

و همچنین: “تهرانیها خدا رو شکر کنن که دارن توی جایی زندگی میکنن که امکانات زیاد داره… ما چی ؟ هیچکس ما رو نمیبینه”

اما آرزوها و سخنان اینچنینی، پاسخی مانند این گرفته است: “آره ما زیادی امکانات داریم. می دونید اجاره خونه ۵۰ متری توی یک منطقه دوازده حداقل سی میلیون تومانه؟می دونید کرایه تاکسی تو یک مسیر کوتاه حداقل ۵۰۰ تومانه؟ می دونید اینجا گرون ترین شهر ایرانه؟ می دونید که شهر رو گشت ارشاد برداشته اما هنوز آمار قتل و دزدی از همه جای ایران بیشتره؟

منظور شما دوست عزیز از امکانات زیاد چیه؟ بیایید اینجا یک هفته مهمون من باشید، با هم بریم ، زندگی من رو تماشا کنید و بعد درباره امکانات با هم صحبت می کنیم.”

کاربری به نام رزا بداغی چنین نوشته است:

“اخبار اعلام کرد : ریزگردها آمدند!نفس را کوتاه کنید!

آلودگی ناشی از ریزگردها ، غبار و خاک برایمان عادی شده است!راهکاری برایش نداریم.

هر بار که می آید انگار ریه هایمان برای دریافتشان از یکدیگر سبقت می گیرند.

ریز گردهای عربی خوشحالند از اینکه ایرانی جماعت چه با شور و نشاط به استقبالشان می رود. خوشحالند از اینکه وقتی می آیند ، راحت لانه میکنند و مزاحمی ندارند!

غبار کشور را برای بار هزارم فرا میگیرد. این به معنای آن است که هر بار که این آلودگی ایران را تهدید کرده است؛ هیچ متولی و مسئولی به خود نیامده و قدمی برای ایجاد سد در مقابل ریزگردها بر نداشته است.

در تهران که دیگر خیالشان راحت است.آنقدر آلودگی در فضا موج می زند که ریزگردها در مقابلش هیچ است.(سند: همین امروز غروب را در هجوم آلودگی گم کردیم)”

کاربری هم چنین راهکار داده است: “پروژه بزرگ درخت کاری در غرب استان های ایلام، خوزستان و بوشهر اجرا کنید.
خشکی دجله و فرات یکی از دلایل نفوذ گرد و خاک است. برای حل این مسئله با عراق و ترکیه به توافق برسید.
تهران در مواقع عادی هم این شکلی است، با این تفاوت که آلودگی ناشی از خودروها نامرئی است. خودروها را هر ۶ ماه یکبار معاینه فنی کنید، اتوبوس ها و مینی بوس ها و کامیون های قراضه را جریمه کنید و به انحصار قراضه سازان داخلی با صفر درصد کردن خودرهای نیمه الکتریکی و تمام الکتریکی وارداتی پایان دهید.
بر شرکت های تولید کننده خودروهای قراضه مالیات سنگین ببندید. خودروهایی سری پراید و ۴۰۵ همگی قراضه های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش هستند که باید به ازای تولید هر دونه از آن مالیات زیست محیطی دریافت شود.”

برای خواندن نظرات کاربران، رای و پاسخ به انها، این خبر را بخوانید.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.