هند و ایتالیا بهشت هرزنامه‌نویسان دنیا

فاوانیوز: هند با پیشی گرفتن از ایتالیا و آمریکا به بزرگترین کشور ارسال کننده هرزنامه در جهان مبدل شده به گونه‌ای که از هر ۶ هرزنامه در جهان یکی از هند ارسال شده است.

به گزارش فاوانیوز از فارس به نقل از سی نت، بررسی های تازه موسسه امنیتی سوفوس نشان می دهد که ۱۶٫۱ درصد از کل هرزنامه ای جهان از مبدا کشور هند ارسال می شود و ایتالیا و آمریکا با ارسال ۹٫۴ و ۶٫۵ درصد از هرزنامه ها در رتبه های دوم و سوم هستند.

نکته جالب قرار گرفتن عربستان در رتبه چهارم با ارسال ۵٫۱ درصد از هرزنامه های کل جهان است. رتبه های بعدی هم به ترتیب به برزیل، ترکیه، فرانسه، کره جنوبی، ویتنام، چین، آلمان و انگلستان تعلق دارد.

کارشناسان معتقدند فعال بودن تعداد زیادی شبکه بوت نت در هند و سوءاستفاده از هزاران رایانه آلوده در این کشور باعث شده تا این کشور رتبه اول را در زمینه ارسال هرزنامه به دست آورد. بنابراین ممکن است مالکان این شبکه های بوت نت لزوما هندی نباشند.

هند در حال حاضر از نظر تعداد کاربران اینترنت پس از چین و آمریکا در رتبه سوم است و ۵٫۳ درصد از کل این کاربران را به خود اختصاص داده است. البته تنها ۱۰٫۲ درصد از کل شهروندان این کشور از اینترنت استفاده می کنند و توجه به نکات امنیتی در این کشور پایین است.

در گزارش سوفوس همچنین به رشد سرعت انتشار انواع بدافزار در سراسر جهان اشاره شده است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.