هند و سنگاپور قرارداد همکاریهای دفاعی و امنیتی امضا کردند

به گزارش ایرنا تجدید قرارداد میان نیروهای هوایی دو کشور برای آموزش و مانورهای مشترک و تسهیل ایجاد مرکز توسعه مهارتهای سبز کلاس جهانی در دهلی ازجمله مفاد قراردادهای به امضا رسیده است.

‘لی سین لونگ’ نخست وزیر سنگاپور که درسفری سه روزه در هند بسر می برد در دیدار با ‘مانموهان سینگ’ نخست وزیر هند همچنین درباره مسایل بین المللی، منطقه ای و موضوعات دوجانبه دو کشور تبادل نظر کردند.

پیش از این، مانموهان سینگ، نخست وزیر هند به ‘لی سین لونگ’ همتای سنگاپوری خود اطمینان داده بود که هند کشوری دوستدار سرمایه گذاری است اما از سوی دیگر، نخست وزیر سنگاپور نسبت به شرایط نامساعد تجارت با هند برای سرمایه گذارانی که بدنبال ثبات سیاستها هستند انتقاد کرده بود.

نخست وزیر هند در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با نخست وزیر سنگاپور اظهار داشت: من به نخست وزیر ‘لی سین لونگ ‘ تضمین می دهم که هند نسبت به اجرای شرایط مساعد سرمایه گذاری متعهد است و امیدوارم شرکتهای سنگاپوری به هند به عنوان کشوری نگاه کنند که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

وی افزود: ما تصمیم گرفته ایم که همکاری دوجانبه و تبادلات در حوزه های دفاعی و امنیتی را گسترش دهیم.

نخست وزیر هند با اشاره به ارزشهای مشترک دمکراسی و تکثرگرایی که هند و سنگاپور از آن برخوردارند، گفت: دو کشور همچنین همکاری نزدیکی با سامانه های منطقه ای ازجمله اجلاس شرق آسیا، آسه آن و اجلاس منطقه ای آسه آن دارند.

وی ادامه داد: ما درباره ایجاد همکاری منطقه ای خاص منطقه ای در آسیا هم رای هستیم و این اقدام می تواند اعتماد متقابل را افزایش دهد.

نخست وزیر سنگاپور نیز گفت: همه اتفاقی که در تجارت می افتد این است که تاجران به دنبال چشم اندازهای ممکن تجاری می گردند.

نخست وزیر سنگاپور که در دهلی نو بسر می برد همچنین دردیدار با مدیران صنایع هند فضای تجاری این کشور را برای سرمایه گذارانی که به دنبال ثبات سیاستگذاری هستند پیچیده توصیف کرد.

‘لی سین لونگ ‘ در پاسخ به پرسشی درباره راههای بهبود شرایط سرمایه گذاری در هند گفت: سرمایه گذاران بدنبال شرکای مطمئن، چشم اندازها و امکانات فعالیت هستند.

وی ضمن درخواست از شرکتهای هندی برای ایجاد دفاتر جهانی در سنگاپور، اظهار داشت: هند و سنگاپور می توانند اقدامات بسیاری برای ارتقای روابط متقابل خود انجام دهند.

نخست وزیر سنگاپور ضمن تاکید بر اینکه مالیات شرکتها در سنگاپور بسیار کمتر از آمریکا و انگلیس است اظهار داشت: این مساله به سنگاپور کمک کرده که بتواند مقصد سرمایه گذاران باشد.

وی بر نیاز به افزایش پرواز های بین هند و سنگاپور تاکید کرد و افزود: اکنون چهار هزار کمپانی هندی در سنگاپور فعالیت می کند و کشور ما به نخستین کشور جذب سرمایه های شرکت های هندی تبدیل شده است، بطوری که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سنگاپور سرمایه گذاری کرده اند.

لی این رقم را حدود یک چهارم سرمایه گذاری خارجی ۲٫۳۵ میلیارد دلاری نهایی (تنها در ماه می) در سنگاپور خواند و افزود: دو کشور همچنین توافقنامه های تجارت آزاد متقابلی دارند که به رشد تجارت متقابل تا حدود ۲۰ میلیارد دلار کمک می کند.

برخی از اتحادیه های صنعتی و سرمایه گذاران، پس از اعلام قوانین مالیاتی بحث برانگیز هند، از سرمایه گذاری در این کشور اجتناب می کنند.

آساق ** ۵۸۹**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۰۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.