هنر، موثرترین زبان معرفی هر پدیده صنعتی است

رضا دریانوش «مستندساز» معتقد است: زبان هنر موثرترین زبان و محصول هنری بهترین شکل برای معرفی هر پدیده ای است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی، رضا دریانوش، مستندساز که سال گذشته با ۲ اثر به جشنواره آمده بود، گفت: در جای جای دنیای پیشرفته امروز، پدیده‌ای به نام صنعت جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و فیلم‌های مستند صنعتی می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و ساده ترین توضیح و تبلیغ و کارکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل کشورهای پیشرفته و دارای صنعت، نسبت به کشورهای جهان سوم، استقبال بیشتری از این نوع مستند دارند و ضرورت آن را بهتر درک می‌کنند که برگزاری چنین جشنواره‌ای در کشور نشان دهنده پیشرفت صنعت جامعه و درک این ضرورت است.

دریانوش خاطر نشان کرد: هنر بر خلاف صنعت، حاصل منطقی دو دو تا چهار تا نیست و از آنجایی که امروزه در دست هر کسی یک دوربین یافت می‌شود، رسالت فیلمساز حتی از نوع مستند صنعتی، چیزی جز ارایه خلاقیت و ابتکار نیست.

دریانوش درباره مساله بودجه در ساخت مستندهای صنعتی عنوان کرد: این مستندها از آنجایی که سفارش دهنده مستقیم دارد، معمولاً به مشکل بودجه در شکل آنچنانی برنخواهند خورد و این فقط صاحبان صنایع هستند که باید قدر پول خود را بدانند و به ساخت این فیلم ها به چشم انجام وظیفه نگاه نکنند.

وی تشریح کرد: صاحبان صنایع باید در جست و جوی افراد متخصص باشند و بودجه سازمان خود را در این بخش، به کسانی بدهند که بتوانند تیزر تبلیغاتی آن‌ها را در حد یک فیلم واقعی با همان تکنیک‌ها و مراحل تخصصی، به مخاطب ارایه دهند. این گونه است که خروجی مستندهای صنعتی تاثیرگذار خواهد بود و مانند مستندهای مردم نگاری، تجربی و مثل آن‌ها از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار خواهند شد.

دریانوش در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ملی فیلم صنعتی اگر به شکل متداوم و هدفمند باشد کمک غیر قابل تصوری به این گونه از مستند خواهد کرد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم های صنعتی از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف و به طور همزمان در ۱۷ استان کشور برگزار خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.