هنرمندان با تولید آثار نمایشی پاسخی هنرمندانه به ادعای برخی کشورها در مورد ابوموسی دادند

‘بهرام ریحانی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بعد از سفر معاون امور هنری وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی و مدیر مرکز هنرهای نمایشی به جزیره ابوموسی و تاکید آنها بر تولید و گسترش فعالیت های فرهنگی در این خطه از خاک کشورمان، تولید نمایش میدانی ‘تاریخ را به نظاره ایستاده ایم’ با همکاری دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نمایش که بازگو کننده تاریخ پرشکوه ایران در طول تاریخ پر فراز و نشیب آن و تاکید بر هویت ایرانی جزیره ابوموسی و خلیج فارس به عنوان بخشی از شناسنامه فرهنگی ایران است به شیوه نمایش ایمایی و با تکیه بر زبان بدن بازیگر به عنوان زبانی جهانی هنر تئاتر، با اتکا بر موسیقی و بدون کلام تولید شده و مراحل پایانی تمرین را پشت سر می گذارد.

کارگردان نمایش ‘شادی حقیقی’ با یادآوری اینکه بازیگرانی از هرمزگان، خراسان، کردستان، آذربایجان غربی و تهران برای اجرای این نمایش انتخاب شده اند، گفت: در این انتخاب به شکل نمادین از چهار گوشه ایران پهناور بازیگرانی را برگزیده شدند تا در سایه یک اثر واحد، نمایشی را در باره تاریخ پرشکوه ایران تولید کنیم.

وی توضیح داد: تولید و اجرای این اثر در حقیقت انتخاب شیوه پاسخ هنرمندانه به ادعای برخی کشورهای عربی درباره خلج فارس و جزایر سه گانه ایرانی به خصوص ابوموسی است. معتقدم زبان هنر یکی از رساترین و تاثیرگذارترین زبان ها برای بیان هر مفهومی به شمار می رود.

ریحانی با بیان اینکه تمرینات نمایش ‘تاریخ را به نظاره ایستاده ایم’ در روزهای پایانی خود به سر می برد گفت: به محض کامل شدن اجرا آن را در پنج نقطه متفاوت جزیره ابوموسی برای ساکنان آن اجرا خواهیم کرد و امیدوارم تولید و اجرای این اثر نمایشی آغازگر اجراهای بیشتر تئاتری در این منطقه باشد.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۰۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.