هنرمندان صاحب یک بیمارستان می‌شوند

مدیرعامل خانه تئا‌تر با اشاره به نیاز جامعه تئاتری به راه اندازی بنیاد حمایت از هنرمندان بیمار از قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی بیمارستان هنرمندان طی روزهای آینده خبر داد.

ایرج راد درباره پیگیری‌های انجام شده برای حمایت از هنرمندان بیمار گفت: «اینکه کمک‌هایی مقطعی به هنرمندان شود مانند مسکن‌های موقت است. برای کسی که مبتلا به بیماری است و باید مستمر هزینه کند و هزینه‌ها نیز بالاست و برخی دارو‌ها را نیز حتی بیمه متقبل نمی‌شود، کمک‌های مقطعی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. باید راه چاره‌ای تأثیرگذار اندیشید.»

وی ادامه داد: «ما تقاضایی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم که طی آن بنیادی برای حمایت از هنرمندان بیمار تأسیس شود تا به کسانی که گرفتار بیماری و هزینه‌های درمان هستند کمک شود. قول‌هایی داده شده ولی به مرحله عمل درنیامده‌اند.»

مدیرعامل خانه تئا‌تر با اشاره به صحبت‌های انجام شده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: «طی آن صحبت‌ها بیمه تکمیلی هنرمندان تا حدی بالا رفت و در بخش‌هایی این تغییر مؤثر است. صحبت‌های دیگری را هم با وزیر فرهنگ و ارشاد داشتیم که وزیر قول دادند بیمارستانی برای هنرمندان راه اندازی شود. حدود ۲۰ روز پیش و در آخرین دیداری که با وزیر داشتیم گفتند تا چند روز آینده این بیمارستان معرفی می‌شود.»

راد افزود: «قرار است طبق قول داده شده در این بیمارستان نماینده‌ای از وزارت ارشاد در شیفت‌های مختلف حضور داشته باشد تا کارهای هنرمندان مراجعه کننده به بیمارستان را راه بیاندازد. امیدواریم که این وعده هر چه زود‌تر عملی شود.»

این هنرمند با سابقه تئا‌تر تأکید کرد: «نیاز به بنیاد حمایت از هنرمندان بیمار خیلی بیشتر از هر اقدام دیگری است. باید چاره‌ای اندیشیده شود تا توان برای حمایت از هنرمندان بیمار افزایش یابد. هنرمندان تمام عمر و عشق خود را صرف فرهنگ و تئا‌تر کشور کرده‌اند و زمانی که بیمار می‌شوند باید از آن‌ها حمایت کرد. تعداد هنرمندان تئاتری که گرفتار بیماری‌های خاص هستند حدود ۱۵ نفر است.»

وی تصریح کرد: «این هنرمندان آبرودار هستند و زندگی خود را فروخته‌اند و یا از اقوام کمک گرفته‌اند تا هزینه‌های درمان خود را تأمین کنند. ولی تا حدی می‌توانند به این روند ادامه دهند. حتما باید برای حمایت از این هنرمندان بیمار تئا‌تر فکر و اندیشه‌ای شود.»
 

۵۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.