هنرهای تجسمی:آیین شب‌های عاشورا و نیمه شعبان از دریچه دوربین عباس کوثری۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

نمایشگاه عکس ˝روشنایی˝ امروز افتتاح می‌شود

نمایشگاهی از عکس‌های عباس کوثری با عنوان ˝روشنایی˝ که iبه موضوع تزئینات و روشنایی در شب‌های عاشورا و نیمه شعبان می‌پردازد، امروز‌ در گالری آران گشایش می‌یابد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، “روشنایی” عنوان دومین نمایشگاه انفرادی عباس کوثری است که امروز در گالری آران گشایش می یابد و در آن ۱۱ عکس در ابعاد ۱۰۰× ۱۵۰ سانتی‌متر را iبه نمایش می‌گذارد.
 

کوثری در مقدمه کاتالوگ نمایشگاه خود سخنش را با شعری از “دوروتئا مک کلار” شاعره استرالیایی آغاز نموده و نوشته است: آسان نمی باش که این سرزمین را درک کنی / برای شمایی که از سرزمین دوردستی می‌آیید/ سرزمینی که در آن همه رنگ‌ها کم توان می باشند/ بنفش‌های عمیق، زمردیهای عمیق و فاخر/ جایی که پائیزش شعله ور است و تابستان‌ش سبز
 

عباس کوثری مسحور دو شب از سال است. آئین شبهای عاشورا و نیمه شعبان. مجموعه در رو حاصل سه سال عکاسی مدوام از تزئینات این شب‌ها هست. چراغ‌ها، ریسه‌ها و طاق نصرت‌ها. چیدمان‌هایی که توسط مردم عادی که شناخت خاصی از هنر ندارند صورت می‌پذیرند و در بسیاری از اوقات با چیدمان‌های هنرمندان معاصر برابری می‌کنند. در این مجموعه قصد تنها مستندسازی این فضا‌ها نمی باش بلکه جذابیت بصری مطلق این تزئینات نیز مورد نظر بوده. در این میان رابطه گرم مردم محله‌های مختلف شهر‌ها و همدلی و نزدیکی آن‌ها در تزئین کوچه‌هایشان و تقسیم ساده غذا و نوشیدنی‌ها، از دید تیزبین عباس کوثری پنهان نمانده است.
 

عباس کوثری، متولد اسفند ۱۳۴۸ از عکاسان شناخته شده و فعال مطبوعاتی است که ضمن فعالیت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت هنری عکاسی را هم دنبال می‌کند.
 

کوثری اولین نمایشکاه انفرادی‌اش را با عنوان رنگ آب، رنگ خاک سال ۸۷ در گالری آران برگزار نمود.
 

دومین نمایشگاه انفرادی کوثری با عنوان “روشنایی” امروز ۵ آبان ماه ساعت ۱۵ در گالری آران افتتاح می گردد و تا ۱۸ آبان از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.