هنر نمایش در ارائه راهکار برای حل آسیب های رفتاری شهروندان موثراست

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امور هنری ارشاد، ‘حمید شاه آبدی’ در این پیام آورده است: پیچیدگی های مسایل شهری، رفتارهای فردی و اجتماعی، هنجارها و ناهنجاری ها و بحران های مختلفی که جوامع شهری با آن دست به گریبان هستند، پرداختن به طرح مسئله حقوق و وظایف شهروندی، ایجاد آشتی و هم زیستی مسالمت آمیز بین سنت و مدرنیته در کشورهای در حال توسعه موضوعات کم اهمیتی نیستند که بتوان از کنار آنها به سادگی گذشت.

وی در ادامه با اشاره به آن که، در این میان هنرمند به عنوان عضوی از جمعیت فرهیخته کشور بیش از دیگران دغدغه و رسالت ویژه ای برای خود در این زمینه قائل است خاطرنشان کرده: هنر نمایش در کنار پرداختن به آداب و رسوم و آیین ها و مناسک فرهنگی و دینی، می تواند و می بایست با آمیختگی کامل با موضوع شهروندی به طرح، ایجاد حساسیت و ارائه راهکارهای مناسب برای حل معضلات و مشکلات جامعه شهری و شهروندان بپردازند.

وی ادامه داده است: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان و سقز با همین نگاه متولد شده و امید است که در سومین سال برگزاری خود با دستیابی به اهداف اولیه ترسیم شده برای آن بتواند به عنوان الگوی حرکتی بزرگی در سطح ملی قرار گیرد.

سومین جشنواره نمایش های خیابانی ‘شهروند’ از ۳۱ مرداد تا سوم شهرویور‌ماه سال جاری در دو بخش مسابقه و میهمان در لاهیجان و سقز برگزار می شود.

فراهنگ**۹۲۶۶/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.