هنر نمایش در بیست و یکمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم

اردیبهشت ۱۴۰۳

نقالی منظومه ˝علی‌نامه˝ و ˝اصحاب فیل˝ و همچنین اجرای تولیدات موفق تئاتر خیابانی با مضامین دینی از مهمترین برنامه‌های تئاتری فعلی در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در بخش نمایشی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از بیستم ماه رمضان تا پایان کار نمایشگاه، مجلس منظومه “علی‌نامه” و “اصحاب فیل” برای بازدیدکنندگان نمایشگاه و سایر علاقه‌مندان نقالی می‌شود.

“علی‌نامه” منظومه‌ای است در ۱۲هزار بیت که ۸۰ سال پس از سروده شدن شاهنامه در سال ۴۸۲ در نعت و منقبت حضرت علی(ع) به سبک شاهنامه سروده شده و شاعر آن فردی به نام ربیع است و علیرغم اهمیتی که در عرصه شعر و ادبیات شیعی دارد اما همچنان آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست.

ورمرزیار در مورد نقالی قصه “اصحاب فیل” گفته است: اولین‌بار این قصه قرآنی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برای میهمانان بین‌المللی شرکت‌کننده در مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره)، ۱۲ خرداد در فرهنگسرای اندیشه اجرا کردم که مورد استقبال قرار گرفت و در نمایشگاه قرآن به زبان فارسی آن را نقالی می‌کنم.

بر اساس این خبر و در پی گفته های محمد فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی،تا پایان زمان برگزاری این نمایشگاه بیش از ۸۰ نمایش از تولیدات دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی با محورهای مرتبط با مضامین قرآنی، ائمه معصوم(ع) و داستان های مذهبی اجرا خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، تولید آثار نمایشی با موضوعات ولایت پذیری، توجه به سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و برپایی گالری عکس های اجرای آثار نمایشی ادوار قبل نمایشگاه قرآن از دیگر بخش های تئاتری و فرهنگی دفتر گروه تئاتردینی مرکز هنرهای نمایشی در این دوره از نمایشگاه است.

همچنین در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت‌های متنوع و متعددی صورت می‌گیرد که از آن میان می‌توان به اجرای نمایش‌های خیابانی اشاره کرد که برای عموم مردم و بازدیدکنندگان اجرا می‌شود و مورد استقبال بسیاری قرار می‌گیرد.

یکی از نمایش‌های خیابانی اجرا شده در حاشیه نمایشگاه قرآن، نمایش “پیامبران” به کارگردانی روح الله ثنایی بود که توانست تعداد قابل توجهی از رهگذران و بازدیدکنندگان بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن را در محوطه مقابل شبستان مصلای تهران جمع کند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.