هنر یک زبان بین المللی برای همه

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر را یک زبان بین المللی عنوان کرد و گفت: خلق یک اثر هنری از این طریق محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نبوده و برای همگان در سراسر جهان قابل فهم است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سید محمد حسینی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در گرگان با بیان مطلب فوق افزود: هنر با زیبایی آمیخته است لذا هنر باید علاوه بر زیبایی ظاهری دارای زیبایی باطنی هم باشد، چرا که این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی خطاب به مهمانان و هنرمندان خارجی شرکت کننده در جشنواره گفت: خوشبختانه امروز به سرزمینی قدم گذاشته اید که نام ایران با هنر گره خورده و آمیخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خداوند خود زیبایی مطلق است و هم چنین فطرت و سرشت انسان نیز با زیبایی عجین شده است.

به گفته حسینی، هنر در نزد هنرمندان امانتی است که از سوی خدا در اختیار آنها گذاشته شده است تا با خلق آثار هنری بتوانند در جامعه تأثیرگذار باشند و این موهبت الهی است که در مقابل آن تعهد دارند و باید از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت:هنر هنرمندان ایرانی باید متفاوت با هنر غرب و هالیوود باشد چراکه آنها از ابزار هنر به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف و ایده های خود استفاده می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: هنرمندان باید بتوانند با بهره گیری از لطف و عنایت الهی با خلق آثار هنری ماندگار تکلیف خود را در مقابل جامعه انجام دهند.

حسینی، نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان که برای پنجمین سال متوالی در گرگان برگزار می شود را خوب ارزیابی کرد و گفت: براساس آماری که ارائه شده امسال این جشنواره با رشد کمی و کیفی روبرو بوده و استقبال چشمگیری نیز از آن از سوی هنرمندان داخلی و خارجی به عمل آمده است.

وی همچنین از داوران این جشنواره خواست علاوه بر پرداختن به ظاهر آثار ارائه شده، به سوژه، مضمون، قالب و باطن آثار نیز توجه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان به میزبانی مجدد گلستان برای ششمین سال متوالی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با به دست آمدن پنج دوره تجربه، این جشنواره سال آینده و در پایان دولت دهم با کیفیت مطلوبی در این استان برگزار می شود.

نوردهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور ۳۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از ۱۴ تا ۱۷ شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.