هنوز اختلافات زیادی برای رسیدن به توافق با ایران داریم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

هنوز اختلافات زیادی برای رسیدن به توافق با ایران داریم

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص اظهارات روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت: باید برای ایرانی‌ها ساده باشد که بعضی از این تصمیمات سخت را بگیرند.

جن‌ساکی، سخنگوی وزارت خارجی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اظهارات روز گذشته محمدجواد ظریف که خواسته‌های غرب را غیر منطقی و غیر قابل قبول خوانده و گفته بود گروه ۱+۵ برای مذاکره جدی وارد کار نشده اظهار کرد اگر ایران می‌گوید که یک برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز دارد و اگر در مورد تأثیرات تحریم‌ها نگران است پس برای آنها ساده است که بخشی از این تصمیمات سخت را بگیرند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا جن‌ساکی ادامه داد: همان‌طور که پیش از این گفته شده است ما در مذاکرات به مرحله‌ بسیار حساسی وارد شده‌ایم. اگرچه مذاکرات هفته‌ی جاری سازنده بود اما سخت هم بود و ما هنوز اختلافات زیادی برای رسیدن به توافق داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد تمرکز ما روی ضرب‌الاجل ۲۰ ژوئیه است و ما تلاش می‌کنیم تا در این بازه‌ زمانی به نتیجه برسیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من تا کنون این گزارش را ندیده‌ام اما در اولین فرصت باید آن‌ را مورد بررسی قرار دهم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در یک کنفرانس خبری در وین محل برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گفته بود ما هنوز احساس می‌کنیم در طرف مقابل تلاش برای مواضع زیادخواهانه وجود دارد و فکر می‌کنم طرف‌های ما باید از مواضع خود صرف‌نظر کنند. ما از ابتدا حرف منطقی زدیم و بر اساس حقوق بین‌الملل حرف می‌زنیم.

ظریف تأکید کرد در میان گروه ۱+۵ آمریکا نقش زیادی به عنوان کشوری که بیشترین تحریم‌های غیر قانونی را علیه ایران اعمال کرده ایفا می‌کند و باید تصمیم‌های بسیار سختی را بگیرد و امیدواریم آماده‌ گرفتن این تصمیمات سخت باشد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد از نظر ما مهم نیست که آمریکایی‌ها چگونه می‌خواهند این مشکل را حل کنند، با کمال احترام می‌گویم که این مشکل آمریکاست. اگر دولت آمریکا خود را متعهد به کاری می‌کند که باید برای رسیدن به نتیجه و نیز مطابق آنچه در برنامه اقدام مشترک ژنو آمده، در توافقنامه اقدام مشترک جامع باید تمام تحریم‌ها برداشته شود.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.