هنوز برای برپایی کرسی های آزاد اندیشی با مشکل روبرو هستیم

۰۶م آذر ،

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز برای برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها با مشکل روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران:در پی انتشار یافتن خبری مبنی بر فراخوانده شدن وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مجلس مصاحبه ای با بعضی از نمایندگان حال و سابق کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر سبب این عمل داشته ایم که به شرح زیر است.

امیر طاهر خانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  کلیت مشکلات مطرح شده و فراخوانده شدن وزیر علوم به مجلس به سبب بروز مشکلاتی در خصوص تفکیک جنسیت در دانشگاه ها ، موضع کنکور، افت مسائل فرهنگی و کرسی های آزاد اندیشی است که مجلس دعوت نامه ای را به وزیر علوم تحقیقات و فناوری فرستاده تا جهت حل مسائل مختلف تبادل نظر صورت گیرد.

وی افزود: تمامی حوزه های وزارت خانه ها بسیار وسیع می باشند و مشکلات بسیاری در دانشگاه ها وجود دارد چنانچه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کرسی ها آزاد اندیشی در دانشگاه ها همچنان شاهد هستیم که برای برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها ما دچار مشکل هستیم.

طاهر خانی تصریح کرد: همچنین بازنشسته شدن بعضی از اساتید از دیگر مشکلاتی است که در این جلسه  مطرح و خواستار پاسخگوی وزیر در این خصوص هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین مدیریت مطلوبی برای حل مشکلات دانشگاه ها صورت نگرفته است و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در روز های سه شنبه یا یکشنبه در هفته اول بعد از تعطیلات به مجلس می آیند.

 استیضاح وزرا به صلاح مملکت نیست

در ادامه موسوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از وظایف تمامی وزرا پاسخگویی به سوالات نمایندگان است چنانچه اگر وزیر باید بتواند با توانمندی به سوالات نمایندگان پاسخ با تدبیر پاسخ دهد.

وی افزود: در این برهه از زمان استیضاح وزرا به صلاح مملکت نیست بلکه با هم اندیشی می توان به سوالات و مشکلات پاسخ داده شود.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای بررسی مشکلاتی که مطرح می گردد بهتر است با اشخاص عضو کمیسیون مجلس مصاحبه ای گرفته شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.