هنوز برای حذف بعضی از رشته های فناوری نوین اقدامی صورت نگرفته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

حدود ۱۴ رشته فناوری نوین قابلیت حذف را دارد که هنوز برای حذف این رشته ها اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛سهیلا بورقانی فراهانی دبیر پنجمین کمیته فناوری نوین امروز طی سخنرانی در گردهمایی روسای کمیته های برنامه رزی آموزش عالی که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: کمیته انرژی یک سابقه قدیمی سه ساله دارد و در این کمیته هم اشخاص علمی حضور دارند و هم اشخاص اجرایی تا حدی که کمیته انرژی سند راهبردی طراحی شد و در این سند راهبردی برنامه های۵ ساله آمایش آموزش در ۵۳ رشته مورد بررسی قرار گرفته تا حدی که بعضی از رشته که حدود ۱۴ رشته بوده اد قابلیت حذف شدن پیدا نمودن و ۲۸ رشته تازه طراحی شد.

وی افزود: بعد از تدوین این سند کاربردی بخش عملیاتی آن آغاز به کار نمود چنان چه نقطه عطفی در آموزش عالی به وجود آمد چنان چه متناسب با نیاز بازار متخصصین تربیت شدند.

فراهانی در خصوص کمیته فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون همکاری خوبی بین IT و کامپیوتر فراهم شد تا حدی که گروه فناوری اطلاعات و بحث سامانه های شبکه به عنوان برنامه مصوب شده اند.

وی در خصوص کمیته علوم شناختی اظهار داشت: به بحث علوم شناختی در فناوری و جایگاه آن توجه ویژه ای شد چنانچه مصوبات خوبی در این زمینه داشته ایم و تدوین برنامه به دقت بالایی در حال انجام است.

فراهانی به سر فصل های علوم شناختی اشاره نمود و تصریح نمود: سرفصل برنامه شناختی، مدل سازی شناختی ، برنامه کارشناسی ارشد علوم شناختی ذهن، مغز و تربیت از جمله سرفصل های این دروس محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: برنامه علوم اعصاب شناختی، کارشناسی ارشد ، زبان شناختی و رشته های مرتبط به علوم شناختی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفت است.

وی خاطر نشان نمود: هنوز برای حذف بعضی از رشته ها در فناوری نوین اقدامی نشده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.