هنوز تا دستیابی به سینمای مطلوب فاصله داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

مانسبت به گذشته روند رو به بهبودی داشتیم به خصوص در سینما البته اشکالاتی وجود دارد و تا رسیدن به سینمای مطلوب هنوز فاصله داریم.

سیدمحمد حسینی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص اظهارات علی مطهری در ضمن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:پاسخی که در مجلس داده شد و به گونه‌ای بود که شاید صراحتی در آن دیده نمی‌شد.
وی گفت:اگر کسانی تصور می‌کنند و یا این گونه القا می کنند که وزارت فرهنگ در تثبیت مبانی دینی کوتاهی کرده،اشتباه می‌کنند.
حسینی در ادامه گفت:ما بیشترین تلاش را انجام دادیم که نگاه دینی و اسلامی را تقویت کنیم و حتی‌المقدور از کجروی‌هایی که سال‌های سال وجود داشت،جلوگیری کنیم.
حسینی گفت:‌ما نسبت به گذشته روند روبه بهبودی داشتیم؛به خصوص در سینما البته اشکالاتی وجود دارد و تا رسیدن به سینمای مطلوب هنوز فاصله داریم.
وی گفت:تعداد فیلم‌هایی که ساخته شده اعم از دفاع مقدس از گذشته بیشتر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌کسانی که وزارت فرهنگ را به بی‌اعتقادی به مبانی دینی و احکام اسلامی متهم می‌کنند در مواردی از بعضی رویکرد‌های فرهنگ غربی به شدت حمایت کردند که نمونه‌ی آن را در هیئت نظارت بر مطبوعات شاهد بودیم.
وی در ادامه گفت:زمانی که با بعضی از نشریات و روزنامه‌هایی که مروج تفکر غربی بودند و به نوعی تلاش می‌کردند که اباهه‌گری را در ایران ترویج کنند و هرگاه خواستیم با این نشریات برخورد کنیم،بعضی از افرادی که مدعی هستند و دیگران را به لیبرالیسم فرهنگی متهم می‌کنند به شدت مخالفت می‌کردند.
وی گفت:این مسائل کاملا روشن و معلوم است و اگر زمانی لازم شد،شفاف‌تر بیان می‌کنیم.
حسینی گفت:‌وظیفه ما توجه کردن به مطالب درست است؛نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی به نکات خوبی اشاره کردند که مورد تایید ما است؛ولی باید تعامل و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد.
وی در پایان گفت:خیلی وقت‌ها حرف های مثبت و مفید اطلاع‌رسانی نمی‌شود؛فقط براساس نقطه ضعف‌هایی که وجود دارد و بزرگنمایی خاصی را که در برخی موارد صورت می‌گیرد؛مد نظر قرار می‌دهند و تصویر مبهمی را ایجاد می‌کنند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.