هنوز حکمی دربارهٔ حیدری‌فر، مرتضوی و حداد صادر نشده است

فروردین ۱۴۰۳

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
وکیل مدافع حیدری‌فر دادیار سابق ویژه امنیت دادسرای تهران و از متهمان پرونده کهریزک گفت: در پی شایعات اخیر برای پیگیری نتیجه پرونده موکلم ب مراجعه و از مسوولان محترم دادگاه کسب اطلاع کردم که هیچ‌گونه رأیی تا به حال در این پرونده صادر نشده است.

ایسنا نوشت: علی شهبازی افزود: مسئولان محترم به کل، شایعات انتشار یافته در بعضی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دربارهٔ متهمان پرونده کهریزک(حیدری‌فر، مرتضوی و حداد)را تکذیب و اعلام کردند در رابطه با کل پرونده هنوز هیچ‌گونه تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند و رأیی صادر نشده است.

وی افزود: علی‌رغم این‌که به سبب ماده ۲۱۲ قانون آئین دادرسی کیفری دادگاه پس از ختم رسیدگی و اخذ آخرین دفاع حداکثر یک هفته فرصت دارد تا نسبت به صدور رأی اقدام کند و با توجه به این که از زمان آخرین دفاع و پایان جلسات دادگاه بیش از یک ماه می‌گذرد، هنوز هیچ رأیی صادر نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که بر اساس بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات انتشار یافتن شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران جرم تلقی می‌شود و مجازات ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی برای آن تعیین شده، اقدام بعضی رسانه‌ها در فضاسازی و ایجاد جنگ روانی به منظور تشویش اذهان عمومی و پخش مطالب عاری از حقیقت مغایر با تقوای رسانه‌ای بوده و این نوع رفتار برخلاف موازین شرعی و حقوق اساسی ملت است و عمل مجرمانه تلقی می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.