هنوز دیجیتال به حوزه “ساخت و ساز” کشور وارد نشده است/احیای دیپلماسی حوزه “مسکن” ضروری است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران مجلس/

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه احیای دفتر امور بین الملل صادرات فنی مهندسی ضروری است گفت: هم اکنون ساخت و سازها در کشور ما سنتی مدرن است که این مساله مشکلات زیادی از جمله بیکاری و عدم صنعتی سازی ساختمان ها را به وجود آورده است.

علی نعمت چهاردولی نماینده مردم همدان و ملایر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد در ممتاز نیوز، در خصوص احیای دفتر امور بین الملل صادرات فنی مهندسی ساختمان اظهار داشت: نظام ساختمانی ما هم اکنون مابین سنتی و مدرن است ولی در این دنیای بینابین، هنوز نظام سنتی به نظام مدرن ارجحیت دارد.
وی با بیان اینکه این مساله هزینه ها و مشکلات کشور را افزون کرده است تصریح کرد: اگر فضایی فراهم شود که بتوانیم از ان طریق هم از بهترین های روز دنیا استفاده کنیم و هم توانمندی های خود را به دنیا معرفی کنیم قطعا از نظر توان تخصصی صنعت ساختمان و هم از نظر فرستادن نیروهای کار در این زمینه، بهره کافی را خواهیم برد.
چهاردولی افزود: در ایران تحصیل کرده رشته های عمران شهرسازی و نقشه برداری فراوان است اما اکثر این اشخاص بیکار می باشند از این رو اگر این مساله عملی شود هم از توان این نیروها استفاده شده و هم ارز آوری موثری در کشور صورت میگیرد و از طرف دیگر می توانیم از توان متخصصین سایر کشورها استفاده نمائیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظام مهندسی ما به دنبال منافع اقتصادی خود است اظهار داشت: در واقع نظام مهندسی ما، تبدیل به مکانی برای اشتغال و نه ارتقای صنعت ساختمان شده است.
وی افزود: از این رو بسیاری از پارامترها در این حوزه نادیده گرفته می شود که بعنوان مثال گاهی اوقات مجوزهایی صادر می شود که  اصلا نباید صادر شود.
نماینده مردم همدان و ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه ساخت و ساز در کشور گفت: استفاده از کولر آبی در شرایط بحران آبی در کشور رخوت و سستی پنجره ها و سیستم برقی ما با توجه به شرایط برق و آلودگی صوتی، نبود پارکینگ مناسب و به طور کلی عدم ورود دیجیتال به سیستم ساخت و ساز. از جمله مسائلی که نشان میدهد درآمدزایی ناظرین و مهندسین ما به اجرای این پارامترها ارجحیت یافته است.
چهاردولی تصریح کرد: از این رو با توجه به مسائل مذکور در حوزه مسکن، وجود دفتری را که به نوعی سبب تقویت دیپلماسی حوزه مسکن شود ضرورت می یابد.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط :

ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن بیداد می کند
حفظ و نگهداری حریم از اولویت های اساسی در ایمنی راه‌هاست
تشویق دستگاه های متولی مسکن، برای ساخت و ساز قانونی
بخش خصوصی انگیزه ای برای ساخت مسکن ندارد/نیازی به استفاده از صندوق توسعه ملی نیست
صنعت بیمه چتری حمایت گر برای سرمایه گذاران در بافت فرسوده


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.