هنگام انتظار با این کارها خود را سرگرم کنید

۱۳م اسفند ،

وقتی که بسیار کار و استرس داشته باشید حتی کوتاه ترین زمان انتظار نیز برایتان تا آخر دنیا ادامه دارد. هر دقیقه انتظار برایتان به منزله تلف کردن وقت است.اما با کمی فکر و برنامه ریزی می توانید زمان بیهوده انتظار را به زمانی مفید و کاربردی تبدیل کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است تا در مکانی منتظر چیزی باشیم. به طور مثال، سر ساعت وارد مطب دکتر می شوید اما می بینید هنوز چهار نفر جلوتر از شما در انتظار نشسته اند. در فرودگاه در انتظار پرواز میباشید که می شنوید پرواز تاخیر دارد و باید ساعت ها منتظر بمانید. اگر پدر یا مادر میباشید نیز همیشه خدا منتظر تمام شدن کلاس های آموزشی فرزندان خود میباشید.

وقتی که بسیار کار و استرس داشته باشید حتی کوتاه ترین زمان انتظار نیز برایتان تا آخر دنیا ادامه دارد. هر دقیقه انتظار برایتان به منزله تلف کردن وقت است.زمان انتظار می تواند یک زمان بیهوده و بی ثمر باشد – البته اگر شما این اجازه را به آن بدهید. اما با کمی فکر و برنامه ریزی می توانید زمان بیهوده انتظار را به زمانی مفید و کاربردی تبدیل کنید. در اینجا ده نمونه ساده برای این کار را ذکر کرده ایم.

۱٫استرس خود را کم کنید و آرام باشید: با گوشی موبایل خود بازی کنید یا به ایمیل های خود پاسخ دهید.همیشه و همه جا در کیف خود کتابی داشته باشید که هنگام انتظار مطالعه کنید. می توانید موسیقی یا رادیو گوش کنید. هر کدام از این کارها را که دوست دارید با کمال میل انجام دهید تا دیگر حوصله تان سر نرود.

۲٫برای ادامه روز خود رنامه ریزی کنید: این روزها تقریبا همه آدم ها بسیار مشغول می باشند و وقتی برای برنامه ریزی های دقیق در زندگی خود ندارند. بهترین فرصت برای تهیه فهرست کارهایی که باید انجام دهید، زمان انتظار است. وقتی منتظر میباشید می توانید برای ادامه روز خود به درستی برنامه ریزی کنید و بر اساس آن به دیگرهای کارهای خود برسید.

۳٫ با تلفن صحبت کنید: شاید در طول روز یا حتی در طول هفته وقت کافی نداشته باشید که به دوستان قدیمی خود زنگ بزنید و احوال آنها را جویا شوید. زمانی که منتظر میباشید می توانید این کار را انجام دهید. با این کار هم وقت شما پر شده است و هم دوستتان خوشحال می گردد.

 ۴٫ از بخش دیگر مغز خود کار بکشید: اگر شغل شما ایجاب می کند همیشه منطقی باشید، سعی کنید از این فرصت برای استفاده از نیمکره دیگر مغز خود استفاده کنید. شعر بنویسید، داستانی برای کودکان خود بنویسید.

۵ .با کناردستی خود سر صحبت را باز کنید: اینکه از غریبه ها نیز می توان مسایل خوبی آموخت را نادیده نگیرید. شاید به طور مثال به شما رستوران های خوبی را معرفی کند. یا یک مساله بغرنج را حل کند. یا رازهایی از زندگی بگوید که هیچ گاه به آنها توجه نداشته اید. به همین سبب، می توانید هنگام انتظار در صف، اداره یا مطب با فردی که در کنار شماست صحبت و به این ترتیب از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنید.

۶٫خیالپردازی کنید: به خود اجازه خیال پردازی بدهید. با فکر، تمرکز و تجسم کردن رویاهای خود با همه جزئیات می توانید لحظه های خوبی برای خود رقم بزنید. این کار به کم شدن استرس شما نیز کمک می کند. می توانید در ذهن خود به مسافرت دلخواه بروید و در آنجا حسابی تفریح کنید.

۷٫ورزش کردن / حرکات کششی: هنگامی که به طور مثال ساعت ها در فرودگاه در انتظار پرواز میباشید، می توانید حرکات کششی انجام دهید یا ورزش کنید. این کار سبب کاهش استرس می گردد و تا حد بسیاری ذهن شما را مشغول می کند به این ترتیب زمان انتظار برایتان بسیار هم ناراحت کننده نخواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.