هنگام خرید بیمه اتومبیل چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

صنعت بیمه –  بیمه خودرو برای هر شخصی معمولا هزینه اضافی به شمار می‌آید اما برای پرداخت این هزینه احتیاجی به سرقت از بانک نیست. همچنین پوشش مناسب برای تامین زیان‌های مالی پس از وقوع حادثه بسیار ضروری است اما راه‌های زیادی برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد.

 

“لورتا ورترز” سخنگوی موسسه اطلاعاتی بیمه آمریکا، در این باره می‌گوید: هزینه‌ای که شما برای بیمه اتومبیل خود می‌پردازید، شاید به صد‌ها دلار برسد و این موضوع به مدل اتومبیل شما، شرکت بیمه و بیمه نامه‌ای که خریداری می‌کنید، بستگی دارد.

 

متخصصان بیمه پیشنهاد می‌دهند که در موقع خرید بیمه اتومبیل حداقل سه مسئله را در نظر بگیرید. شما به راحتی می‌توانید این خرید را به صورت آن لاین یا با مراجعه مستقیم انجام دهید. همچنین برخی از بخش‌های دولتی با مقایسه کردن بیمه‌های خصوصی سعی می‌کنند جداولی از خدمات ارائه شده ارائه دهند.

 

“دنی میلر” سخنگوی شرکت “ایشورنس” در این باره می‌گوید که صنعت بیمه اتومبیل به شدت رقابتی است و شواهد نشان می‌دهد که شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال جذب مشتریان تجاری هستند. او ادامه می‌دهد: به عنوان مثال شرکتی که من در آن کار می‌کنم هر روز و مرتبا قیمت‌های خود را تغییر می‌دهد و با استفاده از آمار‌ها و تکنولوژی‌های پیچیده، به مشتریان خود تخفیف می‌دهد تا خرید این بیمه نامه برای آنان سودمند باشد. او بر این باور است که برای خرید بیمه اتومبیل حداقل یک بار در سال جستجوی جدیدی انجام دهید تا از اینکه بهترین را انتخاب کردید، مطمئن شوید.

 

بیمه‌هایی را خریداری کنید که مالیات کمتری دارند

مالیات در حقیقت‌‌ همان پولی است که شما قبل از پایان بیمه نامه پرداخت می‌کنید و هرچقدر این رقم پایین‌تر باشد، حق بیمه شما کاهش می‌یابد. اما اگر چنین بیمه نامه‌ای را خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که تمامی خسارت‌های شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

ایمن رانندگی کنید

بسیاری از شرکت‌های بیمه برای مشتریانی که از بیمه خود استفاده نکرده‌اند، تخفیف‌های ویژه در نظر می‌گیرند. در برخی از موارد حتی این تخفیف‌ها تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که خود رقم قابل توجهی است. همچنین اگر اتومبیل ایمن تری را خریداری کنید، می‌توانید میزان خسارت را کاهش دهید تا به دنبال آن هزینه‌های بیمه‌ای شما نیز کاهش یابد. اتومبیل‌های که به کیسه هوا، چراغ‌های مخصوص شب و روز و قفل‌های ایمن مجهز هستند، می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند.

 

به گفته ورترز، حتی برخی از شرکت‌های بیمه برای این قبیل از اتومبیل‌ها تخفیف‌های ویژه در نظر می‌گیرند چرا که این نوع از اتومبیل‌ها در طول سال به رغم طی مسافت بیشتر، خسارت‌های کمتری را متحمل می‌شوند.

 

 

حق بیمه خود را سر وقت پرداخت کنید

پرداخت به موقع حق بیمه، شرکت بیمه را مطمئن می‌کند که شما سابقه خوبی مالی دارید و این سابقه خوب می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

 

ورترز در اینباره می‌گوید: تحقیقات نشان داده است که افرادی که حساب‌های خود را به خوبی مدیریت می‌کنند، ادعاهای کمتری دارند. یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی آن است که حق بیمه خود را به طور کامل و یک باره پرداخت کنید، به عنوان مثال، برخی از بیمه گذاران به کسانی که حق بیمه خود را یکدفعه و در‌‌ همان روز نخست پرداخت می‌کنند، تا ۱۰ درصد تخفیف می‌دهند.

 

بسته بیمه‌ای خریداری کنید

اگر شما چند اتومبیل دارید یا تصمیم دارید خانه خود را نیز بیمه کنید، بهتر است تمامی این موارد را با یک بیمه گذار انجام دهید. استفاده از بسته‌های ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه بزرگ بسیار مقرون به صرفه است.

به گفته میلر، بیمه کردن بیش از یک اتومبیل در کنار بیمه خانه می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند. برخی از شرکت‌های بیمه برای چنین مشتریانی، نرخ بیمه خود را کاهش می‌دهند چرا که این افراد از مراجعه کنندگان دائمی این شرکت‌ها هستند.

 

منبع: فاکس بیزینس/ نوشته دونا فوسکالادو

 ترجمه و استخراج: سایت تخصصی  صنعت بیمه


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.