هنگ کنگ ؛آسمان خراش ها و روح بروس لی/ عکس

هادی معیری نژاد– اما این شهر هم اکنون یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا و در وازه چین به دنیای سرمایه داری محسوب می شود.شهری پر از آسمان خراش و شرکتهای چند ملیتی و البته جاذبه های هالیوودی برای فیلمهای رزمی
هنگ ‌کنگ شهری است جزیره‌ای، که به چین متصل است. این جزیره بزرگ دومین جزیره وسیع جهان لقب گرفته است. هنگ ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ مستعمره انگلیس بوده که در سال ۹۷ ازاستعمار انگلیس درآمد و به چین بازگشت. لذا به دلیل همزیستی با انگلیسی‌ها، زبان و فرهنگ این کشور را پذیرفتند.
این منطقه در حال حاضر به شکل یک منطقه ویژه اداری تحت حاکمیت چین است. سرزمین هنگ‌کنگ با آب وهوای متغیرش یکی از مکان‌های توریستی به شمار می‌رود. هنگ ‌کنگ از۲۳۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که پایتخت آن هنگ ‌کنگ است .جمعیت این کشور تا سال ۲۰۰۶ حدود شش میلیون و ۰۵۸ هزار نفر بوده است

شب‌های هنگ ‌کنگ شهرت زیادی دارد. مردم تا نیمه شب بیدارند، همه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها باز است و خیابان‌ها با چراغ‌های رنگارنگ تزیین شده‌اند. معابد قدیمی هنگ ‌کنگ قدمتی بیش از ۳۰۰ سال دارد که یکی از جاذبه‌های توریستی این سرزمین محسوب می‌شود. دین و مذهب در هنگ ‌کنگ کاملا آزاد است. بعضی مناطق، بودایی و بعضی مسلمانند و مسیحیان کاتولیک نیز که به دلیل مهاجرت و کار به هنگ‌ کنگ آمده‌اند در این سرزمین به راحتی زندگی می‌کنند و کلیساهای متعددی در کنار معابد بوداییان یافت می‌شود.


هندی‌های سیک نیز به طور قلیل دیده می‌شوند. مسجد در هنگ ‌کنگ به ندرت دیده می‌شود و مسلمانان برای انجام مراسم مذهبی خود به مکان‌هایی شبیه نمازخانه که در شهر بنا کرده‌اند می‌روند و نمازهای مخصوص به ویژه عیدفطر و عید قربان را برگزار می‌کنند. بوداییان در روزهای ویژه به معابد می‌روند و غذاهای تند و ادویه‌دار و میوه‌های رنگارنگ به معبد هدیه می‌دهند.

دیزنی لند

یکی از اهداف استراتژیک راه اندازی شهربازی هنگ کنگ جذب توریست های چینی بود چرا که دولت چین از سال ۲۰۰۲ به اتباع خود اجازه داده است به صورت گروهی از هنگ کنگ دیدن کنند. در ایام تعطیلات سال نو چین ، استقبال از این شهر بازی به طرز وحشتناکی باورنکردنی بود، به گونه یی که ازدحام افراد باعث شد درهای شهربازی بسته شوند و حتی برخی از مردم که علاقه مند به راهیابی به داخل آن بودند از روی نرده ها به داخل محوطه رفتند.
فعالان محیط زیست هنگ کنگ یکی از منتقدان جدی این پارک هستند و معتقد هستند که استخر، محوطه بازی دلفین ها، آکواریوم ها و کل محوطه سبز این پارک نوعی آسیب رساندن به محیط زیست محسوب می شود.
این نظرات یکی از مشکلات دیزنی لند هنگ کنگ ناآشنایی توریست های چینی با فرهنگ و کارآکترهای دیزنی لند (مثل میکی ماوس ، گوفی ، دانلدداک و… که جزو مشهورترین چهره های انیمیشن جهان هستند) است و برای همین قرار شده است که از این به بعد برای گروه های علاقه مند فیلم های کوتاهی در مورد آشنایی با این کاراکترها پخش شود.

اقیانوس پارک هنگ کنگ

اقیانوس پارک هنگ کنگ در منطقه جنوبی این کشور قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین پارک های جهان محسوب می شود.

این پارک ویژه جانوران پستاندار دریایی، آکواریومی است که جانداران اقیانوسی بسیاری را در خود جای داده است
اقیانوس پارک هنگ کنگ در دهم ژانویه سال ۱۹۷۷ میلادی به وسیله فرماندار وقت هنگ کنگ احداث شد و تاکنون به ۷۰ بخش جاذبه های گوناگون و گردشگاه سواری افزایش یافته است و در این راستا جایزه های مختلفی را نیز از آن خود کرده است که برای نمونه می توان به هفتمین رتبه در جمع محبوب ترین پارک های جهان و سی و سومین رتبه از نظر داشتن بیشترین بازدیدکننده در جاذبه های گردشگری جهان توسط سازمان معتبر فوربس، اشاره کرد.


بودای بزرگ
ناگفته نماند که بزرگترین و بلندترین مجسمه بودا در هنگ ‌کنگ واقع است. هنگ ‌کنگ جزو هفت کشور جذاب برای گردشگران است هر ساله بیش از دو میلیون نفر به هنگ ‌کنگ سفر می‌کنند و از مکان‌های طبیعی و باستانی و مذهبی از جمله معابد این مکان دیدن به عمل می‌آورند. موزه میراث فرهنگی، هنرهای معاصر و موزه فرهنگ و سالن ارکستر هنگ‌ کنگ بسیار معروف است. رستوران‌های اروپایی، کره‌ای، چینی و آمریکایی به وفور در خیابان‌ها دیده می‌شوند که در آن غذاهای دریایی سرو می‌شود.

روح بروس لی
هنگ ‌کنگ محلی برای فیلمبرداری فیلم‌های هالیوود است بسیاری از هنرپیشگان رزمی‌کار معروف جهان از جمله جکی ‌چان در آنجا اقامت دارند. بروس‌لی نیز ساکن هنگ ‌کنگ بود و بسیاری از فیلم‌های اکشن در این سرزمین فیلمبرداری می‌شود.
تندیس بروس لی مجسمه ای است که به افتخار استاد هنرهای رزمی و بنیانگذار سبک جیت کان دو ، بروس لی ساخته و در هنگ کنگ بنا شده است . این تندیس در سال ۲۰۰۵ میلادی به مناسبت شصت و پنجمین سالروز تولد بروس لی رونمایی شد .

معماری هنگ ‌کنگ تحت تاثیر معماری اروپایی قرار گرفته است و دارای ساختمان‌های بلند پست مدرنیسم می‌باشد. این سرزمین، بلندترین آسمان‌خراش‌ها را دارد هنگ ‌کنگ هم اکنون ۳۹ ساختمان بزرگ با بلندی بیش از ۲۰۰ متری دارد همچنین به خاطر این‌که جزو ۱۵ آسمان‌خراش برتر دنیاست به خود می‌ بالد. برج‌های هنگ ‌کنگ در شب نورپردازی می‌شود گویی در کوهستانی واقع است که رو به دریا دارد.

۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.