هنیه: اقتدار امت اسلامی و عربی، اقتدار فلسطین است

۱۶ام بهمن ،

ennaharonline.jpg8888.jpg

نخست‌وزیر دولت حماس ضمن تأکید بر این که اقتدار فلسطین و آزادسازی آن مرتبط با اقتدار امت اسلامی و عربی و خیر و صلاح آن است، اعلام کرد، امت اسلامی به زودی فلسطین را از چنگ اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی می‌رهاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در جریان استقبال از کاروان شماره ۱۹ «مایل‌ها برای لبخند» در منزل شخصی خود در اردوگاه ساحلی در غرب شهر غزه، از هیات‌هایی که برای حمایت از ملت فلسطین به نوار غزه سفر می‌کنند و سهم بسزایی در لغو محاصره این منطقه دارند، تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به این که فلسطین در طول تاریخ، عامل اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی و عربی بوده، تصریح کرد: تا زمانی که امت اسلامی و عربی مقتدر و سلامت باشد، فلسطین نیز مقتدر و قدرتمند و سلامت خواهد بود.

نخست‌وزیر دولت حماس ضمن تمجید از شعارهای ملت‌های آزاده در جریان انقلاب‌های عربی در حمایت از آزادی فلسطین، تأکید کرد که فلسطین همچنان تحت سیطره و اشغال‌گری دولت عبری است اما امروز با استعانت به مقاومت و نهضت و بیداری امت اسلامی و بازگشت آن به دوران اقتدار و شکوفایی خود، ملت فلسطین راه خود را به سمت پیروزی و آزادی پیدا کرده است.

اسماعیل هنیه افزود: فلسطین عامل اتحاد امت اسلامی خواهد بود و به رغم مشکلات فراوانی که تمامی کشورهای عربی و اسلامی درگیر آن می باشند، ما به یقین می‌دانیم که تمامی این کشورها و ملت‌های آزاده آن‌ها، همراه با فلسطین و مسائل آن با همدیگر متحد شده و پیش به سمت آن گام بر می‌دارند زیرا تمامی ملت‌های عربی و اسلامی می‌دانند که فلسطین نشانه‌ای از نشان‌های قرآن کریم است و قدس شریف نیز قبله اول مسلمانان است و تا زمانی که این اماکن مقدس تحت سیطره و اشغال صهیونیست‌ها باشند، امت اسلامی و عربی متحمل محنت و مصیبت خواهند شد.

وی تأکید کرد که صهیونیست‌ها غزه را محاصره کرده‌اند تا آن را از اذهان امت‌ها و ملت‌ها دور کنند اما اعزام چنین کاروان‌هایی به منزله پلی برای رسیدن به غزه و فلسطین خواهد بود.

این رهبر برجسته فلسطینی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای تضعیف و درهم شکستن عزم و اراده ملت فلسطین را ایده‌ای احمقانه خواند و ضمن اشاره به پیروزی‌ها و دستاوردهای مقاومت طی سال‌های قبل و شلیک موشک‌های مقاومت به دورترین مناطق فلسطین اشغالی و فراری دادن بیش از دو میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها، تصریح کرد که پایداری ساکنان غزه سبب پایداری هرچه بیشتر امت اسلامی و انقلابیون در کشورهای عربی خواهد شد و ملت فلسطین به رغم محاصره غزه به پیروزی خواهد رسید.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد که پیروزی اخیر را مقاومت محقق کرد و مصر نیز نه یک میانجی، بلکه شریکی بزرگ در تحقق این پیروزی شکوهمند بود.

هنیه افزود: رژیم صهیونیستی یک روز پس از آغاز جنگ اخیر علیه غزه به منظور اعللام آتش‌بس دست به دامان مصر و آمریکا شد زیرا مقاومت تمامی معادلات را تغییر داد و توانست مناطق مرکزی و حساس این رژیم را هدف موشک های خود قرار دهد و جنگی روانی را علیه صهیونیست ها به راه بیندازد و این سبب واضحی بود بر این که مقاومت طی این جنگ نقشی فعال و سازنده را ایفا کرد و یکی از بهترین نمونه‌های ایثار و فداکاری را از خود به نمایش گذاشت.

وی ضمن تمجید از موضع طرف‌های عربی و اسلامی به ویژه مصر، قطر، ترکیه و ایران به منظور توقف حملات صهیونیست‌ها علیه غزه، اشاره کرد که فلسطینیان مقیم خارج در تمامی راهپیمایی‌ها در کشورهای عربی و اسلامی و اروپایی و آمریکایی شرکت می‌کنند و هم‌بستگی خود را با ملت فلسطین نشان می‌دهند، بنابراین این یک پیروزی مضاعف در عرصه‌های سیاسی، اطلاع‌رسانی، نظامی و روانی برای مقاومت و ملت فلسطین به شمار می‌رود.

نخست‌وزیر حماس خاطرنشان کرد که تاریخ قبل از نبرد «سجیل» با تاریخ بعد از این نبرد کاملا متفاوت است و وضعیت مقاومت و امت اسلامی و عربی نیز قبل و بعد از جنگ تغییرات بسیاری را شاهد بوده است.

اسماعیل هنیه گفت: پیروزی فلسطین و غزه، پیروزی امت اسلامی و عربی نیز هست و این پیروزی ما را بیش از پیش به آزادی قدس و مسجد الاقصی نزدیک می‌کند و کسانی که به هر شیوه ممکن از ما حمایت می‌کنند، در این پیروزی ارزشمند شریک خواهند بود.

وی اعلام کرد: ما هرگز از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود چشم‌پوشی نخواهیم کرد و کسی که از این حق کوتاه آید، از ما نیست. صراحتا اعلام می‌کنم که اهل عسقلان هستم و عسقلان شهر و دیار من است و سرانجام نیز به آن‌جا بازخواهم گشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه افزود: امیدوارم هرچه زودتر در قدس آزاد شده از اشغال‌گری و سیطره صهیونیست‌ها با همدیگر دیدار کنیم و این هدف و مسیر ما است.

اسماعیل هنیه ضمن اشاره به این که فلسطین به دست امت اسلامی و عربی آزاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که ثابت‌قدم بمانیم و جهاد و مبارزات خود با دشمن صهیونیستی را ادامه دهیم و هرگز از حقوق خود چشم‌پوشی نکنیم و وظیفه شما نیز حمایت و اعلام هم‌بستگی با ما و دعا برای آزادی تمامی سرزمین‌های فلسطینی از چنگ اشغال‌گری صهیونیست‌های غاصب است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.