هنیه: خون الجعبری و دیگر شهدا بر زمین نخواهد ماند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نخست‌وزیر فلسطین ضمن تسلیت شهادت احمد الجعبری در حمله عصر روز چهارشنبه ارتش صهیونیستی iبه غزه تاکید کرد که خون پاک وی بر زمین نخواهد ماند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین خطاب iبه فلسطینی‌ها، امت عربی و اسلامی و همه جهانیان گفت: فلسطین امروز با یکی از فرماندهان خود وداع می‌کند؛ مردی از بزرگ‌ترین و شجاع‌ترین مردان، فرمانده مجاهد، احمد الجعبری که پس از عمری عبادت پروردگار و جهاد در راه خدا و مقاومت در راه آزادسازی فلسطین و قدس و مسجد الاقصی و احیای کرامت ملت فلسطین و امت iبه دیدار حق شتافت.

هنیه تصریح کرد: ما ضمن تسلیت شهادت این مرد بزرگ، اعلام می‌کنیم که خون پاک وی بر روی زمین نخواهد ماند و این ملت مبارز هرگز در حق شهدای خود کوتاهی نمی کند؛ چه برسد iبه این که در حق رهبران و فرماندهانش کوتاهی کند. از سوی دیگر، جنبش حماس نیز در حق رهبران خود کوتاهی نمی‌کند.

وی افزود که شهادت رهبران و فرماندهان عین زندگی است و با شهادت آنها خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزان و مجاهدان همیشه در سنگر دمیده و روح ملت فلسطین و امت تازه می‌شود.

نخست‌وزیر فلسطین با تاکید بر این که ملت فلسطین قدرت پایداری و مقاومت را دارد، ادامه داد: همان‌طوری که در جنگ غزه ما توانستیم ۲۲ روز مقاومت و ایستادگی کنیم، پس از گذشت چند سال از وقوع جنگ فرقان، ما اعلام می‌کنیم که ملت ما توان مقاومت و ایستادگی iبه مدت بیشتر از روزهای مذکور را دارد و مقاومت فلسطین هم قادر است ثبات و ایستادگی iبهتری در برابر تجاوزات صهیونیستی نشان داده و انتقام خون شهروندان فلسطینی را بگیرد و خسارت‌های بیشتری iبه دشمن صهیونیستی وارد کند.

هنیه گفت: کسانی که بر سر مسافرته‌های قرآن پرورش یافته‌اند، جز خدا از هیچ کس دیگر نمی‌ترسند و این مقاومت عظیم و ریشه‌داری در تاریخ ملت فلسطین است

این مقام برجسته فلسطینی اعلام کرد: دشمن صهیونیستی ما را نمی‌شناسد. کسانی که بر سر مسافرته‌های قرآن پرورش یافته‌اند، جز خدا از هیچ کس دیگر نمی‌ترسند و این مقاومت عظیم و ریشه‌داری در تاریخ ملت فلسطین است.

وی افزود، طرف مصری تلاش کرد تا جلوی این تجاوزات علیه نوار غزه را بگیرد اما دشمن صهیونیستی با حیله‌گری دست iبه ترور ابو محمد الجعبری زد.

مواضع مصر

اسماعیل هنیه همچنین اظهار داشت که با اهتمام بالا، تصمیمات طرف مصری و محمد مرسی، رییس‌جمهوری این کشور را زیر نظر دارد. وی از این تصمیمات و سرعت اتخاذ آنها که نشانه‌ای از مصر تازه انقلابی است، تمجید کرد.

هنیه تصریح کرد که در جنگ پیشی غزه، در حالی که چند روز از آغاز جنگ قبل بود، کشورهای عربی در قبال آن سکوت کرده بودند اما این بار، از همان وقت آغاز حملات، مقامات مصر و ملت این کشور iبه یاری غزه و ملت فلسطین شتافته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم موضع مصر و طرف‌های عربی، اسلامی و موضع بشری قوی و متحد در قبال این حمله، از مقامات مصر خواست که زمینه بازگشایی کامل گذرگاه رفح iبه منظور وارد کردن کالا و کمک‌های بشر دوستانه و نیز تردد اشخاص از طریق آن را فراهم کنند.

این رهبر برجسته فلسطینی تصریح کرد که این تصمیم می‌تواند زمینه‌ساز حرکت کاروان‌های «شریان حیات» iبه سمت فلسطین شود و این مساله نقطه عطفی در تاریخ منازعه با رژیم صهیونیستی iبه شمار می‌رود که سبب احیای جایگاه و اعتبار مصر و رهبران و ملت آن خواهد شد.

هنیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمن صهیونیستی می‌داند روزگار فرق کرده است و ما وارد مرحله تازهی شده‌ایم و مقامات تازه مصر اجازه تنها ماندن ساکنان غزه و ملت فلسطین در برابر صهیونیست‌ها را نخواهند داد و ملت‌های ظلم‌ستیز جهان در مقابل این حوادث ساکت نخواهند ماند.

وی در پایان مقامات مصر را iبه تداوم اقدامات عملی و پیگیری جریان اخیر رژیم صهیونیستی فرا خواند و گفت: ما امید بسیاری iبه امت و برادران خود در مصر بزرگ داریم تا این پیام را iبه دشمن صهیونیستی برسانند که نمی‌تواند بر سر خون ملت فلسطین سازش و چانه‌زنی کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.