هنیه: فلسطین استراتژی رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته است

نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین تاکید کرد که دولت فلسطین به رغم مواجه شدن با جنگی سه جانبه (جنگ سیاسی و نظامی و محاصره غزه) توانسته بر تحریم‌ها غالب آید و به رغم تمامی این موانع، این دولت همچنان پابرجاست و دشمن صهیونیستی نتوانسته با مقاومت مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین در جریان مراسم گرامی‌داشت مسئولان دولتی که نقش سازنده‌ای در ساخت و تاسیس دولت فلسطین داشتند، به بیان این مطالب پرداخت. در این مراسم مسئولان سابق دولت فلسطین که همچنان مشغول به فعالیت در عرصه ملی هستند، به همراه هیات‌های قطری و عربی و رهبران و اعضای سرویس‌های امنیتی در نوار غزه حضور داشتند.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین خاطرنشان کرد که دولت یازدهم فلسطین که حماس آن را اداره می‌کند، به رغم این که از سوی دشمن صهیونیستی به رسمیت شناخته نشد، توانست در مقابل مشکلات و محاصره غزه و جنگ صهیونیست ها علیه اعضا و رهبرانش بایستد.

اسماعیل هنیه با اشاره به دستاوردهای دولت فلسطین در تمامی عرصه ها، تاکید کرد که قرارداد مبادله “وفاداری با آزادگان” در سایه دولتی انجام شد که وجهه‌ای شرعی و قانونی به مقاومت و مبارزات آن داد و نه به تعقیب و بازداشت مبارزان فلسطینی اقدام کرد و نه با دشمن صهیونیستی دست همکاری داد.

وی تصریح کرد: دولت فلسطین همواره پایبند به اصول ثابت ملی بوده و از آن ها چشم‌پوشی نخواهد کرد.

این رهبر فلسطینی ضمن اشاره به اینکه دولت فلسطین توانست ثبات و امنیت این کشور را حفظ کرده و بر استراتژی های دشمن صهیونیستی فایق آید، تاکید کرد: اولویت های دولت منتخب فلسطین عبارتند از تلاش برای آزادسازی سرزمین و ملت فلسطین. دولت ما تنها مربوط به غزه نیست، بلکه ما فعالیت های خود را در امتداد مرزهای وطنمان توسعه می دهیم و آزادسازی غزه، اولین گام در راستای آزادسازی کامل فلسطین خواهد بود.

اسماعیل هنیه ضمن تاکید بر اینکه دولت متبوع وی همچنان پایبند به وحدت ملت فلسطین بوده و در تلاش برای تحقق وحدت ملی و پایان دادن به شکاف داخلی خواهد بود، اشاره کرد که تحقق وحدت مستلزم ایجاد بستری مناسب و رویکرد و برنامه‌ای واضح و آشکار و اراده‌ای قوی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.