هنیه: پیروزی اخیر مقاومت یک ناکامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است

۷ م دیماه ،

.youm7-7.jpg

نخست وزیر دولت حماس تاکید کرد که امت اسلام در سایه شکل گیری بهار عربی یک دوره متمدنانه را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس در دیدار با مفتی قاره استرالیا و هیاتی از حزب سعادت ترکیه گفت: آنچه در فلسطین و میهن عربی رخ می‌دهد نشانگر این واقعیت است که امت اسلام مرحله تازه‌ای را تجربه می‌کند و دوران وابستگی و عقب ماندگی و ذلت را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: پیروزی اخیر ملت فلسطین در جریان جنگ هشت روزه اخیر به مثابه ناکامی بزرگ دشمن صهیونیستی در نوار غزه است.

این مقام بلند پایه فلسطین یادآور شد: پیروزی اخیر ملت فلسطین بر دشمن صهیونیستی یک پیروزی سترگ است که مبارزان فلسطین آن را به رغم نابرابری امکانات نظامی‌شان با تجهیزات ارتش عبری رقم زدند.

وی خاطرنشان ساخت: ما با قدرت ایمان و اراده بر دشمن صهیونیستی پیروز شدیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر فلسطینی تصریح کرد: تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی به مردم نوار غزه کمک‌های مالی ارائه می‌کنند و بعضی دیگر از آنان حمایت سیاسی به عمل می‌آورند، ولی مردم ترکیه علاوه بر این گونه کمک‌ها و حمایت‌ها جانشان را نیز فدا کردند و شهادت ۹ تن از شهروندان ترکیه در جریان حمله نیروی دریای ارتش اسرائیل به کشتی مرمره گواهی بر این مدعاست.

از سوی دیگر، “ابراهیم ابومحمد”، مفتی قاره استرالیا اظهار داشت: مایه خرسندی من است که در سرزمین مبارزه حضور یافته‌ام و از فرزندان آن درس یاد می‌گیرم، مایه افتخار من است که در میان مردم نوار غزه حضور دارم، منطقه‌ای که در آن ضعف به قدرت و ذلت به عزت مبدل می‌شود.

نائب رئیس حزب سعادت ترکیه نیز تاکید کرد: مساله فلسطین دغدغه اصلی امت اسلام است و این مساله همواره در کانون توجهات آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ملت ترکیه ضمن پیگیری خبرها فلسطین، نقش این ملت در دفاع از امت اسلام را درک می‌کند.

وی یادآور شد: ما تاثیر خون‌های ریخته شده در راه این پیروزی را درک می‌کنیم و امیدواریم امت برای پایان بخشیدن به مشکلات فلسطین به طور جدی قیام کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.