هوای تهران در آستانه ورود به شرایط «ناسالم»

۱۳م آذر ،
ممتاز نیوز : آلودگی هوای تهران از مرز اخطار رد شد و در آستانه ورود به شرایط ناسالم است. مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش دو درصدی آلودگی هوای تهران خبر داد. شاخص ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون همچنان روی عدد ۱۵۵ است. یوسف رشیدی با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز قبل در همین ساعت افزوده شده است، اعلام کرد: «در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی، آلاینده منواکسید کربن با یک واحد افزایش روی عدد ۵۵، دی‌اکسید گوگرد با پنج واحد افزایش روی عدد ۳۲ و ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون با ۲۴ واحد افزایش روی عدد ۱۵۵ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ۲۶ واحد افزایش نسبت به روز قبل در حال حاضر روی عدد ۷۹ ایستاده است. ازن با پنج واحد کاهش نسبت به روز قبل روی عدد ۲۳ قرار گرفته است.»رشیدی ضمن تاکید بر اینکه هیچ جلسه‌یی دربارهٔ آلودگی هوای شهر تهران تشکیل نمی‌شود، گفت: «فعلا هیچ تعطیلی در دستور کار قرار ندارد و تنها تصمیمات جلسه روز شنبه کمیته اخطار آلودگی هوای تهران اجرا می‌شود.»

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اعتماد ؛ از سوی دیگر مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از استقرار شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین پرازدحام شهر تهران برای مقابله با آلودگی هوا خبر داد. حسن عباسی در این خصوص به ایسنا گفت: «در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جهت مقابله با آلودگی هوا، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین آزادی، انقلاب، امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، رسالت و تجریش مستقر خواهند شد. در این طرح حدود ۳۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی شرکت داشته و از ساعت هشت صبح تا هشت شب خدمات اورژانسی و پزشکی رایگان را به شهروندان تهرانی ارائه خواهند کرد.»وی همچنین از پایتخت‌نشینان خواست از سفرهای غیرضروری داخل‌شهری پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر از ماسک مناسب استفاده کنند، و از گروه‌های در معرض خطر نظیر سالخوردگان، نوزادان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی – تنفسی خواست اکیدا از سفرهای غیرضرور داخل‌شهری اجتناب کنند. مصرف لبنیات به ویژه شیر و اجتناب از ورزش در فضای باز و پارک‌ها نیز از دیگر پیشنهاد‌های وی بود. فروش آرم‌های روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه متوقف شد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور مدیرکل محیط زیست استان تهران با تاکید بر متوقف شدن این طرح در روزهای ذکر شده، از ملزم بودن واحدهای صنعتی به استفاده از سوخت گاز سخن به میان آورد و گفت: «متاسفانه یکی از مشکلات عمده ما بعضی نیروگاه‌ها و کارخانجات صنعتی است که از پتانسیل ایجاد آلودگی هوا برخوردار بوده و از سوخت مازوت به جای گاز استفاده می‌کنند که این امر سبب می‌شود میزان غلظت آلاینده‌های هوا خصوصا ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون افزایش یابد.»وی دربارهٔ تعطیلی مدارس نیز گفت: «هیچ‌گونه تعطیلی در دستورکار قرار ندارد و تمام مدارس و مهدهای کودک روز دوشنبه باز می باشند.»مدیرکل محیط‌ زیست استان تهران به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: «بر این اساس بیشترین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون در پارک رز و پس از آن به ترتیب در شادآباد، شهرک چشمه، اقدسیه، سوهانک، دانشگاه علم و صنعت، پیروزی، ستاد بحران (منطقه ۷)، امام خمینی(ره)، پارک رازی، پارک سلامت، شهرداری منطقه ۱۵، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، گلبرگ، پاسداران، شهرداری منطقه ۱۶، پارک شکوفه، مسعودیه و شهرداری منطقه ۴ است.»

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.