هورمون درمانی در زنان مبتلا به سندروم متابولیک خطرناک است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

ارزیابی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در زنان، هنگام هورمون درمانی برای بهبود علائم یائسگی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، تجزیه و تحلیل جدید از بررسی اثرات هورمون درمانی برای درمان علائم یائسگی مانند گر گرفتگی و تعریق شبانه در مطالعه سلامت زنان در زنانی با میانگین سنی ۶۶ سال نشان داد زنانی که پیش از آغاز به هورمون درمانی مبتلا به سندروم متابولیک می باشند تا حد زیادی در معرض افزایش خطر حملات قلبی و یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری افزود: خطر ابتلا به حمله قلبی و یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، بیش از ۲ برابر در زنانی که سندروم متابولیک داشتند و هورمون دریافت کردند نسبت به گروه شاهد بوده است.

براساس این گزارش تفسیری؛ محققان افزودند در این مطالعه منظور از هورمون درمانی ترکیب استروژن و پروژسترون در زنان بوده است و یا شامل تجویز استروژن به تنهایی در زنانی که تحت عمل برداشت رحم قرار گرفته بودند، می‌باشد.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزود زنان مبتلا به سندروم متابولیک که فقط استروژن دریافت کرده بودند در معرض افزایش خطر کمتری بودند نسبت به کسانی که هورمون‌های بیشتری دریافت کردند اما هنوز هم در مقایسه با زنان مبتلا به سندروم متابولیک که هیچ هورمونی دریافت نکردند، در معرض خطر بیشتری بودند.

به گفته محققان؛ سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL‌ (چربی خوب) پایین است که با هم رخ می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.