هومن برق نورد و پریناز ایزدیار “زمانه” را تصاحب کردند

۲۹م اسفند ،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم هرساله چهره‌ها و مجموعه‌هایی می باشند که مخاطبان بسیاری در سال ۹۱ داشتند و به لحاظ محتوایی و تنوع در این سال خاطره انگیز برای مردم به شمار می‌آیند.
در میان سریال‌هایی که امسال توجه مخاطبان را به خود جلب کردند می‌توان به سریال‌های زمانه، چک برگشتی، و دزد و پلیس اشاره کرد.
سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی با بهره‌گیری از قصه عجیب و خارق العاده و به همراه فیلم نامه منسجم توانست نظر مخاطبان را جلب کند فتحی به عنوان کارگردان حرفه‌ای با استفاده از ترکیب بازیگران مناسب فرصت بیان قصه‌ای جدید از بعد از ساخت مجموعه‌های مختلف پیدا کرد و به همین منظور جز سریال‌های برتر سال ۹۱ قرار گرفت.
همچنین سریال چک برگشتی به کارگردانی سیروس مقدم و دزد و پلیس به کارگردانی سعید آقاخانی نیز قابلیت قرار گرفتن در رتبه‌های بعدی را دارند چرا که در سریال چک برگشتی پرداخت کارگردان به موضوعی اجتماعی جدید و بای روان و خوب امیر جعفری در این موفقیت تاثیرگذار بوده و همچنین تقابل به دور از کلیشه دزدها و پلیس‌ها در سریال موفق دزد و پلیس و همنطور خلق موقعیت‌های طنز گونه ویژگیهای این سریال است که توانسته آن را در زمره برترین ها قرار دهد.
با توجه به موفقیت این سریال‌ها، کارگردانان آن‌ها را نیز می‌توان جز برترین‌های سال دانست حسن فتحی به خاطر ساخت سریال زمانه و تجربه‌ای که در تولیدات تلویزیونی همچون “پهلوانان نمی‌میرند” ، “شب دهم”، “مدار صفر درجه”، “میوه ممنوعه” و “در مسیر زاینده رود” کسب کرد سبب اطلاق لقب کارگردان صاحب سبک به او شده است.
سیروس مقدم نیز با توجه به ساخت مجموعه‌های مخاطب پسند و خوب جز کارگردانان پرکار صدا و سیما است و هر سال شاهد ساخت سریال های متعدد از او هستیم و پرداخت به مسائل روزمره اجتماعی ویژگی این کارگردان است که او را از سایر فیلم سازان جدا می‌کند.
سعید آقاخانی نیز به خاطر موفقیت سریال دزد و پلیس قابلیت قرار گرفتن در کنار کارگردانان بزرگ و با تجربه‌ای را کسب کرد و با ساخت مجموعه‌هایی چون ” زن بابا”، “راه دور”، ” خوش نشین‌ها” در پختگی و تجربه خود را در سریال دزد و پلیس به نمایش گذاشت.
اگر بخواهیم در میان بایگران زن نیز شخصی را معرفی کنیم با اینکه با توجه به کثرت بایگران این کار بسیار دشوار است اما از نسل جوان می‌توان مهراوه شریفی‌نیا، پریناز ایزدیار، شقایق دهقان را نام برد.
دلیل برتری مهراوه شریفی‌نیا به عنوان بازیگر سال را باید در بازی درخشان او در سریال “خداحافظ بچه” برشمرد مادری مهربان که توانست حسی از عاطفه مادرانه را به مخاطب انتقال دهد.
پریناز ایزدیار نیز باواقعی جلوه دادن نقش “ارغوان” خود را جز برترین‌های سال قرار داد بازیگری که بعد از سریال “سی کیلومتر تا بهشت” مسیر جدیدی را در تلویزیون پیدا کرد شقایق دهقان نیز با اینکه پاورچین ابتدای کار بازیگری او بود اما سریال ساختمان پزشکان شاخصه بازیگری‌اش بود که نشان از شخصیت پردازی مناسب و استفاده درست و به جا از تیپ است بازی در سریال مسیر انحرافی و دزد و پلیس با ایجاد فرصت جدید برای این بازیگر موفقیت او را برای قرار گرفتن در میان بازیگران برتر دو چندان کرد.
در میان بازیگران مرد نیز هومن برق نورد، امیر جعفری و محمدرضا شریفی نیا جز برترین‌های سال ۹۱ به شمار می‌آیند به طوری که بازی‌های متفاوت و به دور از کلیشه هومن برق نورد در سریال هایی چون چک برگشتی، دزد و پلیس و زمانه به چشم می‌خورد و باید به خاطر تکنیک منجصر به فرد خود در بازیگزی او را جز برترین‌ها دانست.
شروع بازیگری در بدون شرح، آغاز شکوفایی بازیگری به نام امیر جعفری است که استعداد ذاتی خود را در سریال چک برگشتی به نمایش گذاشته است و استحقاق قرار گرفتن در لیست بازیگران برتر را دارد.
رضا کیانیان از جمله بازیگرانی است که حضورش در اثر سینمایی یا تلویزیونی می‌توانید این اطمینان را برای کارگردانی یا مخاطبان ایجاد کند که او با اجرایی نزدیک به واقعیت مخاطبان با داستان همراه کند.
بازی او در سریال راه طولانی با وجود ضعف سریال فرصت برترین بودن را به کیانیان داد.
معرفی نویسنده برتر سال ۹۱ کار دشواری نیست چرا که تعداد نویسندگانی که فیلم نامه‌های در حد انتظار می‌نویسد بسیار اندک است.
سیعد نعمت الله، مهراب قاسم خانی، سعید جلالی و علیرضا کاظمی پور از جمله فیلنامه نویسانی می باشند که در سال ۹۱ با نگارش فیلم نامه‌های قوی مخاطبان را راضی نگه داشتند.
سعید نعمت الله با نویسندگی سریال دیوار، نشان داد که لحن خاصی برای بیان مسائل اجتماعی دارد و هر موضوعی را با سبک متفاوتی به تصویر می‌کشد.
مهراب قاسمی خانی که همیشه در زیر ساه برادرش بوده است در سریال دزد و پلیس استقلال خود را در نویسندگی نشان داد و بانگارش فیلم نامه‌ای قوی خود را جز برترین‌های سال قرار داد.
سعید جلالی و علیرضا کاظمی پور نیز با همکاری مشترک خود در سریال زمانه موفق به قرار گرفتن در لیست برترین‌ها شدند و از ویژگی‌های این دو نویسنده می‌توان به تعللیق و پیچیدگی فراوان داستان اشاره کرد.
سال ۹۱ نیز با معرفی برترین‌های خود در تلویزیونی نشان داد که سال پربار و موفقی داشته است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.