هوندا سیویک ۲۰۱۲؛ وارث نسل های پیشین

هوندا سیویک 2012؛ وارث نسل های پیشین نهمین نسل سیویک ، خودرو پر سابقه هوندا به عنوان مدل ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده است .

حتی بعد از گذشت سال ها از شروع تولید ، هوندا سیویک هنوز برنده و پیشگام است . اگر دنبال خودرویی متفاوت در رده کامپکت ها هستید می تواند انتخابی قطعی و بدیهی باشد . در میان تمام خودروهای قابل اعتماد ، سدان سیویک حرف قابل گفتن زیاد دارد .
وقتی این خودرو رونمایی شد در یک لحظه تصویر تثبیت شده هوندا را از اذهان زدود . سیویک محصولی مابین آکورد و پریلود بود که در دهه ۹۰ و بعد از گسترش خط تولیدش در بازار شمال آمریکا فروخته شد . این خودرو در جولای ۱۹۷۲ به عنوان یک دو در معرفی شد و بعد مدل هاچبکش وارد بازار شد . با گذشت زمان خودرو ساده ۱۹۷۲ به محصولی لوکس تبدیل شد . سیویک در آغاز محبوبیت خود را برای کارآمدی سیستم سوخت رسانی ؛ قابل اطمینان بودن و سازگاری با محیط زیست کسب کرد و نسل های بعدی با عملکرد بهتر و ظاهر اسپرت تر به محبوبیت خود ادامه دادند .
در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۰ هوندا از نسل نهم سیویک رونمایی کرد . در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱ دو مدل سدان و هاچ بک این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی به نمایش درآمدند و از ۲۰ آپریل همان سال در آمریکا به فروش رسیدند .
عده ای معتقدند سدان نسل نهم هوندا از خارج و داخل کاملاً طراحی شده و با تکنولوژی های مدرن به روز شده است . اما هنگامی که هوندا از سیویک ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی کرد ، در مقابل ارتشی از خودروهای فورد ، شورولت ، هیوندای و …. که عزم جزمی برای از دور خارج کردن هوندا داشتند و متقاضیان تشنه طراحی های جدید ، خودروساز ژاپنی خودرویی ارائه کرد که بسیار شبیه نسل قبلی این محصول بود .
طراحی مهندسان و طراحان هوندا برای جلب جوانان بر دو اساس صورت گرفته بود : ۱٫ تمایل مشتریان سابق سیویک و ۲٫ تکنولوژیهای ارضاء کننده این تمایلات . تولید نسل جدید هوندا ۴ سال طول کشید اما این زحمت نتیجه اش تغییر ۸۵ درصدی خودرو بود ، از شاسی های جدید و ارتقایافته تا وزن کم و مواد داخلی عالی ، از بدنه بهینه سازی شده و آیرودینامیک تا موتور قوی با درصد آلایندگی بسیار پایین . طراحی داخلی این خودرو نیز فضایی جادار را در اختیار افراد قرار داد .
در مجموع ظاهر خارجی سیویک ۲۰۱۲ پیشرفت منطقی نسل هشتم است و سیویک سدان و کوپه در رده خودروهای جذاب باقی می مانند . به همین ترتیب کابین خودرو نیز سطح بعدی طراحی را پشت سر گذاشت ، هرچند این طراحی بسیار متأثر از نسل های قبلی است .
موتور ۱٫۸ لیتری سیویک با ۴ سیلندر VTEC و ۱۶ سوپاپ ، ۱۴۰ اسب بخار نیرو تولید می کند . مصرف هوندا سیویک به کمک گیربکس ۵ سرعته خودکار، ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی می‌باشد . شاید فکر کنید خودرویی با موتور ۱٫۸ لیتری بنزینی چیز مهمی نیست اما اهمیت قضیه وقتی مشخص می شود که این خودرو با پیش فرض موتور دیزلی طراحی شود . هوندا فکر می کند این تغییر مهم است و محصول خود را قابل مقایسه با موتور توربوشارژ در خودروهایی چون فورد و گلف می داند.
این خودرو در دو نسخه سدان و کوپه ارائه شده است و امکاناتی نظیر : ۴ چرخ ضد قفل ، ترمز ABS همراه ترمز الکترونیکی EBD ، کمک ترمز ، سیستم کمکپایداری خودرو VSA با کنترل کشش ، سیستم زیست محیطی دستیار راننده و سیستم صوتی۱۶۰ وات AM / FM / CD با ویندوز مدیا پلیر با قابلیت پخش MP3 با ۴ بلندگو را ارائه می دهد .
هوندا سیویک ۲۰۱۲ به دلیل استفاده از تکنولوژی ترمز CMBS ، موفق به دریافت بالاترین درجه امنیتی یورو NCAP نیز شد . به علاوه به عنوان خودرو پاک ۲۰۱۲ در امریکا نیز معرفی شده است .
هوندا قصد دارد پس از سال ها دوری از بازار ایران با ارائه این مدل بار دیگر جایگاهی در این عرصه برای خود پیدا کند . آخرین مدل های سیویک حاضر در ایران متعلق به سال های ۱۹۹۲ و ۹۳ می باشند . این نسخه جدید توسط شرکت ” فامیلی موتور ” تا پایان شهریور ۹۱ وارد ایران می شود و رقابت خود را با سراتو ، مزدا ۳ و ام وی ام ۵۳۰ آغاز خواهد کرد .

 

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.