هویت مستقل فیلم کوتاه به رخ کشیده می شود

جام جم آنلاین: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در آستانه افتتاحیه جشنواره منطقه ای سینمای جوان طی پیامی گفت: هویت مستقل فیلم کوتاه در برگزاری جشنواره های استانی، منطقه ای، ملی و در غایت بین المللی به رخ کشیده می شود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان، هاشم میرزاخانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران که مسوولیت ریاست شورای سیاست گذاری جشنواره های این انجمن را نیز بر عهده دارد طی پیامی به چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در آستانه برگزاری این چشنواره با ابراز این نکته که انجمن از سه دهه گذشته با یک حرکت آرام و عمیق آموزش هنرمندان را برعهده داشته است، گفت: هویت مستقل فیلم کوتاه را با برگزاری جشنواره های استانی، منطقه ای، ملی و در غایت بین المللی به رخ کشیده ایم.

متن کامل پیام میرزاخانی به این شرح است:
ترویج مبانی هنر و تربیت هنرجویانی که به مدد نگاه تربیت یافته، بتوانند قاب درست و هنرمندانه‌ای از صحنه‌ ببندند، یکی از مأموریت های اصلی انجمن سینمای جوانان ایران از گذشته تا به حال بوده است.

حاصل این رویکرد تربیت فیلمسازان و عکاسان با ذوقی بوده است که با درک واقعیت های موجود اطراف خود، نگاشتن متنی با عنوان فیلمنامه که در جایی به آسیب شناسی اطراف او و درجایی به شکوه و عظمت فرهنگنی اش و به تصویر کشیدن جامعه پیرامونش می پردازد و در نهایت با شناخت زیبایی شناسی تصویر یعنی آمیزه ای هنرمندانه از ترکیب بندی، انتخاب زاویه دید درست، ریتم، دوربین، صدا، حرکت توانسته‌اند نام خود را در دفتر هنر ایران عزیز ماندگار سازند.

آموزش هنرمندان جوان به مثابه یک جریان آرام و عمیق در سه دهه گذشته در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران وجود داشته و اوج گرفته است و هویت مستقل فیلم کوتاه را با برگزاری جشنواره های استانی، منطقه ای، ملی و در غایت بین المللی  به رخ کشیده.

گواه این ادعا تداوم برگزاری جشنواره های منطقه ای این انجمن تا مرز چهل و هشتمین دوره آن است که باعث شده هیچگاه چراغ این هنر والا به خاموشی نگراید.

امید است این دوره از جشنواره با به نمایش گذاشتن این آثار در قالب فیلم کوتاه، عکس و همچنین جلسات فیلمنامه خوانی و برپایی کارگاه های آموزشی در این مجال، بتواند علاوه بر شناسایی مستعدین هر حوزه، نقش آموزشی خود را نیز ایفا نماید.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار از درگاه خداوند متعال سعادت و توفیق روزافزون همگان به ویژه جوانان عزیز را در ظل عنایات حضرت ولی عصر (عج) مسئلت می نمایم.

هاشم میرزاخانی -رییس هیات مدیره و مدیرعامل

قابل ذکر است عصر امروز – ۱۸ تیرماه – چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با شرکت مسوولین، هنرمندان و علاقه مندان فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه در محل مجتمع فرهنگی و هنری وزارت ارشاد رسماً افتتاح خواهد شد.

چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با نام «دنا» با حضور ۱۲ استان البرز، تهران، قزوین، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان و همچنین یزد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد و انجمن سینمای جوانان ایران از ۱۹ تا ۲۲ تیر در یاسوج برگزار خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.