هوک: پاسخ تلافی جویانه ایران پایان یافته است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که پاسخ تلافی‌جویانه ایران نسبت به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی پایان یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه مدعی شد: به نظر می‌رسد که پاسخ تلافی‌جویانه ایران نسبت به ترور قاسم سلیمانی پایان یافته باشد. امیدواریم که ایران تصمیم‌های بهتری بگیرد و سیاست خارجه خصمانه و توسعه‌طلبانه خود را چه مستقیم و چه از طریق گروه‌های نیابتی‌اش دنبال نکند.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد چراکه این فاجعه‌ای برای خاورمیانه خواهد بود. حال که ما از توافق هسته‌ای خارج شده‌ایم، موضع بهتری در جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای داریم.

برایان هوک مدعی شد: این به ما اجازه می‌دهد که پاسخ قاطعی به ستیزه‌جویی‌های ایران در منطقه بدهیم و ما با تحریم‌هایمان همین کار را نیز کرده‌ایم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، این ادعای هوک در شرایطی تکرار می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کردند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و تنها از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح آمیز استفاده می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.