هویت اسلامی عامل اقتدار بین المللی ایران است

‘علی اکبر ولایتی’ روز پنجشنبه در پنجمین همایش سراسری ‘بیداری اسلامی’ در گرگان افزود: ایران تنها کشوری است که با کسب هویت مستقل در برابر مقتدرترین زورگویان عالم یعنی آمریکا و اسرائیل با قوت ایستاده و در راستای تحقق اهداف خود در برابر هیچ نیروی مادی سر خضوع فرود نمی آورد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری است که بدون نظامی گری و سوء قصد نسبت به حریم سایر کشورها، تنها با استفاده از ظرفیت های خود سعی دارد حافظ اقتدار خود باشد.

ولایتی ادامه داد: نام ایران در بین ۱۴ کشور صاحب فناوری هسته ای، ۱۲ کشور صاحب فناوری موشکی و هشت کشور صاحب فناوری های ماهواره ای و فضایی، گواه این اقتدار و پیشرفت همه جانبه است.

وی خاطرنشان کرد: استعمارگران و قدرت طلبان جهان، تنها از این نظر با فعالیت های صلح آمیز و پیشرفت تکنولوژی ایران مخالف هستند که نمی خواهند کشوری خارج از توافقات آن ها به اقتدار برسد.

وی با بیان این که جامعه اسلامی از دیرباز صاحب تمدن بوده و با وحدت و اتحاد مذاهب اسلامی در بین سایر ادیان بی نظیر است، متذکر شد: موج بیداری اسلامی و تحول پیش آمده در جهان، حاصل یک تفکر غنی در راستای احیای ارزش های اسلامی است و کسانی که می گویند بهار عربی اتفاق افتاده دچار یک تعبیر انحرافی شده اند.

وی افزود: بیداری اسلامی پایدار است و یک موج گذرا نیست و آغازگر اتحاد مسلمانان نیز هست که در آینده نه چندان دور، جهان اسلام را در دنیای چند قطبی به یک قطب بزرگ تبدیل می کنند.

وی اضافه کرد: حساس ترین نقاط دنیا مانند خاورمیانه و تنگه جبل الطارق در دست مسلمانان است و حفظ این نقاط و اقتدار آن ها در گرو اتحاد است.

وی با اشاره به حمایت ایران از دولت سوریه گفت: کشورهایی که با ادعای برقراری دمکراسی در سوریه وارد عمل شدند کشورهایی هستند که خود بویی از دمکراسی نبرده اند و این عمل پرشبهه آنها چیزی جز فتنه گری نیست.

وی افزود: ‘برهان قیوم’ شخصی که برای جانشینی بشار اسد در نظر گرفته شده است در رأس برنامه های خود، عدم ارتباط با ایران، عدم حمایت از مقاومت و هم چنین آغاز رابطه دوستانه با اسرائیل و آمریکا را قرار داده است.

ولایتی هم چنین گفت: این رخداد، بیداری اسلامی نیست بلکه جنبش غیراسلامی با پوششی اسلامی است که آمریکا و اسرائیل از آن حمایت می کنند، از این رو باید تعصبات غیرمنطقی را کنار گذاشته و به فکر چاره باشیم.

وی با اشاره به این که ایران بیش ترین هزینه را برای حمایت از فلسطین صرف کرده است گفت: حکومت ما نیز از برخی از رفتارهای حکومت فعلی سوریه انتقاد دارد اما این دلیل نمی شود که ما با عدم حمایت از این حکومت، حلقه مقاومت و راه ارتباط برای حمایت از فلسطین را قطع کنیم.

پنجمین همایش سراسری بیداری اسلامی روز پنجشنبه با حضور شخصیت های فرهنگی و دینی در گرگان برگزار شد.

۷۴۶۷/۶۰۲/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۲۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.