هکرها موفق به نفوذ در سیستم‌ آژانس انرژی اتمی سازمان ملل شدند

۰۸م آذر ،

فاوانیوز: آژانس انرژی هسته‌ای سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد هکرها موفق به نفوذ به سیستم‌های این آژانس شده و از یکی از سرورهای قدیمی آن اطلاعاتی را به سرقت برده‌اند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از همشهری آنلاین از رویترز،‌ اطلاعات به سرقت رفته از آژانس انرژی اتمی جزئیات اطلاعات متخصصانی بوده است که با دفتر وین این آژانس همکاری داشته‌اند. هنوز مشخص نیست این حمله سایبری توسط چه کشور، گروه یا فردی انجام گرفته است.

آژانس انرژی هسته‌ای اعلام کرد تمامی اقدامات لازم برای اطمینان از امنیت اطلاعات و سیستم‌های رایانه‌ای خود را انجام داده‌است. در بیانیه‌ای که هکرها برای درخواست تجسس در فعالیت های هسته‌ای اسرائیل ارائه کرده‌اند،‌اطلاعات مسروقه نیز انتشار یافته‌است. آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای یا IAEA درحال حاضر بر روی فعالیت‌های اتمی ایران متمرکز است.

اطلاعات به سرقت رفته که به نقل از دیپلمات‌ها حاوی فعالیت‌های محرمانه IAEA نبوده است،‌در بیانیه‌ای به نام پرستو انتشار یافته‌اند،‌در این بیانیه،از اشخاص مختلف دعوت شده تا درخواستی را برای تجسس باز آژانس انرژی هسته‌ای از فعالیت‌های اتمی رآکتور دومینای اسرائیل امضا کنند.

در این بیانیه به سلاح اتمی که اسرائیل در اختیار دارد اشاره شده است،‌ اسرائیل تنها نقطه‌ای از خاورمیانه است که به سلاح اتمی مجهز است اما تا کنون این اتهام را طی سیاست استراتژی ابهام، نه رد کرده و نه پذیرفته است.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای،‌ گیل تودور انتشار یافتن این اطلاعات مسروقه را به شدت محکوم کرد و اشاره کرد که اطلاعات از سروری قدیمی که دیگر مورد استفاده قرار نداشت به سرقت رفته‌اند. به نقل از وی اقدامات لازم برای برطرف ساختن نقاط ضعف احتمالی سرورها انجام گرفته است و متخصصان در حال تحلیل و بررسی موقعیت می باشند تا از امنیت سرورها در برابر سرقت‌های احتمالی آینده اطمینان حاصل کنند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.