هکر ۱۱ ساله طراح یک تروجان اینترنتی

۲۱ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- یک پسر بچه۱۱ ساله حساب کاربری هزاران علاقه‌مند به بازی آنلاین RuneScape را با طراحی یک تروجان اینترنتی هک کرد.

وی به دوستانش وعده می‌داد که به آنها برای پیشبرد مراحل مختلف بازی طلا هدیه می دهد، اما در عوض کلمات عبور آنها را می دزدید.

بررسی های شرکت امنیتی AVG نشان می دهد که کدنویسی مخرب این نوجوان تا به حال برای هزاران نفر مشکل ایجاد کرده و سبب شده آنها کنترل حساب کاربری خود در بازی نقش آفرینی یاد شده را از دست بدهند. این بدافزار کاربران را به یک صفحه لاگین هدایت می کند و برای اعطای طلا به کاربران خواستار دریافت اطلاعات ورود آنها می گردد. اما به جای این کار اطلاعات حساس کاربران را سرقت می کند.

این اولین بار نیست که یک کاربر کم سن و سال بازی های رایانه ای دوستانش را فریب داده و آنها را فریب می دهد. نکته نگران کننده در این میان افزایش تبحر این اشخاص برای کدنویسی و خرابکاری در فضای مجازی است

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران این بازی ها از حساب های کاربری خود در گوگل، فیس بوک، توییتر و … برای اجرای بازی های آنلاین استفاده می کنند سرقت این کلمات عبور می تواند به افشای اطلاعات حساس و شخصی آنان منجر شود.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.