هیأت بیانیه هیات موسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فردوسی مشهد

۱۳م اسفند ،

118-9.jpg

هیأت موسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار یافتن بیانیه‌ای نسبت به آنچه آن را صادر نشدن مجوزوابلاغ پاسخ کتبی، زیر پا گذاشته شدن قانون و محروم شدن دانشجویان از حق قانونی فعالیت سیاسی می‌خواند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بیانیه هیات موسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فردوسی مشهد آمده است:

پس از گذشت قریب به ۴ ماه از طی روند قانونی هیات مؤسس “مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فردوسی مشهد” مبنی بر تشکیل مجمع دانشجویان عدالتخواه در دانشگاه فردوسی مشهد و پس از گذشت ۳ ماه از مهلت قانونی هنوز پاسخ کتبی هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی در دانشگاه به هیئت مؤسس ابلاغ نشده است و به سبب این‌که پیگیری‌های مداوم و قانونی دانشجویان در فضای دانشگاه که خاستگاه اصلی مطالبات دانشجویی‌ست بی‌پاسخ مانده است، بر آن شدیم تا سخن خود را در فضای گسترده‌تری مطرح کنیم، امید که صدایمان شنوایی داشته باشد.

طبق دستورالعمل اجرایی آئین نامهٔ تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده ۱- بند۱ دریافت در خواست کتبی هیات مؤسس متقاضی تشکل اسلامی و طرح آن در جلسات رسمی و ابلاغ نظر هیات نظارت در مهلت قانونی به صورت مکتوب به تشکل اسلامی از وظایف هیات نظارت دانشگاه شمرده شده است و در ماده ۴-بند ۱ همین آئین نامه آمده است بررسی صلاحیت اعضای هیات مؤسس و اعلام کتبی اعتقاد و التزام عملی به اسلام٬ ولایت فقیه و قانون اساسی برای احراز شرایط مندرج در بند ۳ آیین نامهٔ تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مکفی است به جز مواردی که هیات نظارت دانشگاه خلاف این ادعا را بر اساس شواهد و قرائن و بر اساس مستندات قابل قبول احراز نماید.

و بند ۶ همان ماده بیان می‌کند مدت مجاز برای مکاتبات و انجام مراحل بررسی صلاحیت هیات مؤسس توسط هیات نظارت دانشگاه٬ حداکثر یک ماه از تاریخ در خواست کتبی است و هیات نظارت موظف است ظرف مدت پانزده روز کاری پس از اتمام مراحل بررسی در صورت تایید صلاحیت هیات مؤسس نسبت به صدور موافقت اصولی و در صورت عدم تایید نسبت به اعلام کتبی دلایل رد صلاحیت به صورت طبقه بندی شده با امضای دبیر هیات نظارت دانشگاه اقدام نمایند.

لازم به یادآوری است که در سال ۸۶ هم، نامه هیأت مؤسس تشکل به هیأت نظارت دانشگاه تقدیم شد که متأسفانه بعد از گذشت ۷۵ روز به سبب نه کتبی بلکه شفاهی«نبود فضای کافی و اتاق برای تشکل» از گرفتن مجوز محروم ماند! حال آنکه همه ما می‏‌دانیم بر طبق آیین نامه نداشتن فضای کافی و اتاق نمی‏‌تواند سبب رد یا قبول درخواست تشکیل یک تشکل باشد. البته آخرین درخواست هیات مؤسس به هیات نظارت دانشگاه نیز در آبان ماه سال ۹۱ ارسال شده است.

جای بسی تاسف است که پس از طی این مرحله نیز همچنان این دانشجویان برای احقاق حق خود بر اساس قانون به پاسخ روشنی، از طرف هیئت نظارت دانشگاه، دست نیافته‌اند.

این مستندات تنها این سؤال را در اذهان دانشجویی باقی گزارده است که مسئولان ذیربط دانشگاه فردوسی مشهد با کدام حکم شرعی و قانونی از اختیارات خود برای اقدامات غیر قانونی و محروم کردن دانشجویان از حق قانونی خود که فعالیت سیاسی در فضای دانشگاهی و تشکیل تشکل‌های اسلامی ست٬ استفاده کرده‌اند؟

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.