هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست معاون امور پادمان‌های این نهاد بین‌المللی برای ادامه گفتگوها درباره مسایل باقی مانده وارد تهران شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست معاون امور پادمان های این نهاد بین‌المللی برای ادامه گفتگوها درباره مسایل باقی مانده وارد تهران شد.

“بهروز کمالوندی” سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون سفر هیئتی از آژانس به کشورمان گفت: سفر “ترو واریورانتا” معاون امور پادمان‌ها و هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور ادامه گفتگو‌ها و نهایی شدن دو موضوع آخر گام سوم توافقات ایران و آژانس صورت می‌گیرد.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از توافق بر سر ۱۳ اقدام در گامهای اول و دوم، در گام سوم درباره ۵ اقدام عملی دیگر در ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۳ به توافق دست یافتند.
 
کمالوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات اولیه درباره این دو مورد ارائه شده، قرار است با حضور هیئت آژانس درباره این موضوعات نیز گفت‌و‌گو و این دو مورد نهایی شود.
 
مذاکرات این هیات و سازمان انرژی اتمی صبح امروز (سه شنبه) آغاز می‌شود.
 
ایران و آژانس در سومین گام همکاری های فنی برای حل پنج موضوع تفاهم کرده بودند که دو موضوع آن به دلیل زمان بر بودن، باقیمانده است. ایران همچنین دو گام دیگر شامل ١٣ اقدام عملی را انجام داده است.
 
جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، همزمان با تلاش ها برای حل و فصل پرونده هسته‌ای با گروه ۱+۵، همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را شدت بخشیده است.
 
ایران تاکنون در چارچوب توافق دوجانبه با آژانس، تعاملات و همکاری‌های سازنده و جامعی با این نهاد بین‌المللی داشته است. گرچه آژانس گزارش هایی در تائید اقدامات ایران ارائه کرده اما لازم است در راستای اعتمادسازی متقابل، وظایف خود را به طور کامل انجام دهد.
 
براساس توافق برنامه اقدام مشترک که در آذرماه سال ۹۲ در ژنو به امضای ایران و کشورهای ۱+۵ رسید، آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مورد توافق را برعهده گرفت و به دنبال آن، به طور ماهانه، گزارشی درباره فعالیت های ایران و روند اجرای توافق به شورای حکام و اعضای گروه ۱+۵ ارایه کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.