هیئت فرهنگی«فیلیپین» گزارشگر اجلاس وزرای فرهنگ(ACD) شد

۱۷اردیبهشت،

هیئت فرهنگی «فیلیپین» به عنوان گزارشگر اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقلاز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین روز از اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD) ) که صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در هتل آزادی برگزار شد، گزارش دومین نشست مقامات ارشد در خصوص همکاری فرهنگی و سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن، در حضور نمایندگان کشورهای عضو، ارائه شد. 
جواد شمقدری، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور، به عنوان دبیر اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، پیش از ارائه گزارش، از هیات‌های حاضر در نشست خواست ضمن مطالعه پیش‌نویس بیانیه تهران، نظرات و پیشنهادات خود را دربارهٔ بیانیه اجلاس ارائه کنند. این پیش‌نویس، در میان هیات‌های خارجی حاضر در اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا( ACD)، توزیع شد.
 در ادامه جلسه، هیات فرهنگی «فیلیپین» به عنوان گزارشگر اجلاس تعیین شد و پس از آن، “مینا بالمان شارما”، مدیرکل وزارت فرهنگ هند به ارائه گزارش دومین نشست مقامات ارشد در خصوص همکاری فرهنگی به میزبانی دهلی‌نو پرداخت. 
“مینا بالمان شارما” در ادامه ضمن طرح پیشنهادهای مطرح شده در نشست مقامات ارشد در دهلی‌نو، از کشورهای حاضر در اولین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا( ACD)، خواست زمینه اجرای طرح‌های تصویب‌شده را فراهم کنند. 
ولیتیموری معاون امور بین‌الملل مرکز مطالعات جهانی‌شدن نیز در این جلسه، به ارائه گزارش سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن پرداخت و گفت: پیشنهاد این سمینار در اولین اجلاس ACD)، ۲ )سال پیش در تهران، مطرح شد که با استقبال کشورهای عضو، تصمیم بر آن شد اجلاس در اوایل سال میلادی تازه، برگزار شود. 
وی افزود: سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن با شعار همگرایی منطقه‌ای با محوریت احترام به همگرایی فرهنگی و با هدف رسیدن به همگرایی جهانی در قالب نشست‌های تخصصی با حضور ۱۵ کشور عضو، پیگیری شد. 
ایجاد و تقویت تشکل‌های فرهنگی برای تقویت همکاری میان کشورها، توجه به همکاری روزافزون اقتصاد فرهنگی، بررسی راهبردهای فرصت‌سازی از فرآیند جهانی‌شدن، توجه ویژه به ارتباطات میان فرهنگی، توجه به نقش و تاثیر روزافزون فناوری‌های ارتباطاتی و تعریف همکاری‌های موثر در حوزه رسانه‌های جمعی از جمله محورهای تصویب‌شده سمینار بود که ولی تیموریبه آن اشاره کرد. 
در ادامه اولین روز اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا( ACD)، نمایندگان کشورهای عضو، دربارهٔ همکاری‌های سینمایی و رسانه‌ای، تحقیقاتی و انتشار یافتناتی، مردم‌شناسی و تعاملات فرهنگی به بحث و گفتگو پرداختند. 
نخستین اجلاس وزرای فرهنگ مجمع گفتگوی همکاری آسیا( ACD)، صبح سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از ۳۲ کشور آسیایی، در هتل آزادی تهران گشایش یافت./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.