هیاهوی سیاسی و حساسیت اقتصادی فرهنگ و هنر را به حاشیه نراند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نوزدهمین جشنواره تجسمی جوانان:

هنر > جشنواره
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با ادای احترام هنرمندان و مسئولان به شهدای دفاع مقدس در گلزار شهدای گرگان آغاز شد و پس از آن مراسم افتتاحیه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، استاندار گلستان و هنرمندان حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ما همواره نیازمند حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فرهنگ و هنر هستیم و نباید هیاهوی سیاسی و حساسیتهای اقتصادی فرهنگ و هنر را به حاشیه براند.

سید محمد حسینی با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر در ایران اسلامی گفت: هنر محتوا و مفهوم ارزشمند را در قالب و شکل زیبا و تاثیرگذار بیان می‌کند و اثر هنری باید محتوایی در مسیر تعالی ارائه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان افزود: در این جشنواره جوانان منتخب از تمام استانهای کشور و جوانان ۱۹ استان با یکدیگر رقابت می‌کنند و می‌تواند استعدادهای شاخصی را به جامعه هنری معرفی کند و این هنرمندان جوان در آینده طلایه‌داران فرهنگ و هنر سرزمین ایران اسلامی باشند.

حسینی با اشاره به میزبانی شایسته و مناسب استان گلستان از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی در پنج دوره اخیر با برگزاری بیستمین دوره جشنواره در این استان موافقت کرد و گفت: بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مهندس جواد قناعت؛ استاندار گلستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری پنج دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در استان گلستان گفت: این جشنواره در این چند سال دستاوردهای ارزشمندی را برای فرهنگ و هنر استان گلستان داشته است که ارتقای جایگاه فرهنگی هنری و رشد استعدادهای هنری استان و طراحی تندیسهای مشاهیر استان با توسط هنرمندان و استادان جشنواره ازجمله دستاوردهای این رویداد مهم برای فرهنگ و هنر استان گلستان است.

قناعت افزود: این جشنواره که یک رویداد مهم بین‌المللی است در راستای تمرکززدایی در استان برگزار می‌شود و استان گلستان آمادگی دارد و علاقمند است که میزبان دوره‌های بعدی جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان باشد.

غلامرضا منتظری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور هنرمندان جوان سراسر کشور و ۱۹ کشور خارجی برگزار می‌شود و این جشنواره می‌تواند معیار نسبی رشد هنرهای تجسمی کشور باشد.

منتظری با ارائه گزارشی از نوزدهمین جشنواره تجسمی جوانان گفت: ارتقای سطح آموزشی جشنواره نیز از مشخصه‌های این دوره است که با حضور هنرمندان پیشکسوت و استادان در کنار هنرمندان جوان صورت می‌گیرد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با رقابت ۲۸۳ هنرمندان جوان از ۳۱ استان کشور و ۳۵ هنرمند از ۱۹ کشور خارجی به صورت کارگاهی تا ۱۷شهریورماه در گرگان برگزار می‌شود.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در در رشته‌های طراحی و نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، گرافیک، عکاسی، حجم، کاریکاتور و تصویرگری در گروه سنی ۱۶ تا ۲۵ سال برگزار شده است.

هنرمندانی از اتریش، سوئد، مجارستان، ترکیه ، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بنگلادش، کنیا، پاکستان، افغانستان، تونس، سنگال، تانزانیا، زیمبابوه، ارمنستان در این جشنواره حضور دارند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.