هیدروژن برای جت مناسب است نه خودرو!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

الون موسک مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلای آمریکا;

مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلای آمریکا که خودروهای تجملی برقی تولید می کند هیچ ابایی در ابراز عقیده و احساسات خود ندارد و بدون هیچ ملاحظه ای فناوری پیل سوختی را مزخرف توصیف کرده است

خبراقتصادی;به گزارش نیوریورک تایمز، الون موسک این روزها بسیار خبرساز است، چند روز پیش که خودروی زیردریایی فیلم جیمز باند را در حراجی خرید و گفت می خواهد به آن جنبه عملی ببخشد و این بار هم در مرکز خدمات تسلا در آلمان در جمع هواداران خودروهای تسلا گفت: خدا می داند که این پیل سوختی مزخرف است. هیدروژن برای جت مناسب است نه خودرو.

موسک که تمام تلاش خود را به کار گرفته که به فروش خودروهای برقی شتاب ببخشد می گوید گام بعدی بشری خودروهای برقی است و نباید منتظر بمانیم که سوخت های فسیلی به اتمام برسند و بعد به فکر چاره بیفتیم ضمن آن که پیل سوختی و سوخت هیدروژن هم چاره کار نیست.

دلایلی که الون موسک ارائه کرد این بود که پیل سوختی بسیار گران است و نمی توان مانند باتری های لیتیومی به تولید انبوه رسید. او حتی در سخنرانی اش گفت: هیدروژن گاز بسیار خطرناکی است و برای راکت ها و جت ها مناسب است نه خودرو.

به نظر می رسد که دغدغه اصلی مدیر عامل تسلا رسیدن به فروش۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو در هفته است و عجیب است که فناوری پیل سوختی را رغیب خود می داند.

در آلمان با احداث ۴۰ تا ۵۰ ایستگاه سوپرشارژر دسترسی تمام جمعیت به مکان عمومی برای شارژ خودرو فراهم می گردد، با این کار به فاصله هر ۲۰۰ کیلومتر یک جایگاه شارژ عمومی در دسترس خواهد بود. تا پایان سال آینده هم برنامه ریزی شده است که ۸۰ درصد جمعیت حداکثر ۱۰۰ کیلومتر با یک جایگاه عمومی شارژ خودرو فاصله داشته باشند. تسلا هم تصمیم دارد مراکز خدمات پس از فروش را در سراسر آلمان گسترش دهد. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.