هیچکس خدمات این دولت را نمی‌خواهد ببیند/اعلام ظرفیت دانشکده مدیریت شریف

۱۰اردیبهشت،

01-85.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص موضع دانشگاه‌ها در بحث نقد از دولت، گفت: نقد دولت در دانشگاه‌ها تا کنون مشکلی نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، افزود: بحث نقد دولت چه منصفانه و چه غیرمنصفانه روزمره است و هیچکس خدمات این دولت را نمی‌خواهد به چشم بیاورد اما در این زمینه امیدواریم دولت‌های بعدی نقاط قوت دولت فعلی را داشته و نقاط ضعف آن را نیز نداشته باشند.

دستورالعمل خاصی برای انتخابات نداریم

وی در خصوص نحوه فعالیت دانشگاه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نیز، گفت: دستورالعمل خاصی برای انتخابات نداریم و دانشگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه تشکل‌ها در این بحث فعالیت می‌کنند و کاندیداها نیز بر اساس شاخص‌های موجود در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند.

دانشجو همچنین دربارهٔ عضویت بعضی از مدیران و روسای دانشگاه‌ها در جبهه‌ها و تشکل‌ها، تصریح کرد: دانشگاهیان می‌توانند در هر تشکلی فعالیت کنند، اما این موضوع نباید به دانشگاه سرایت کند. به عنوان نمونه بنده خودم عضو جامعه اسلامی دانشگاهیان هستم ،اما جهت‌گیری در این زمینه نخواهم گرفت.

وی افزود: روسا و مدیران دانشگاهی نیز اگر در هر تشکلی عضو می باشند، صراحتا آن را عنوان کنند، اما جهت گیری در این زمینه نداشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در فاصله زمانی ۲۰ خرداد تا دوم تیرماه امتحانی برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: در این زمینه به دانشگاه‌ها پیشنهاد شده است که در صورتی که امتحانی در این ایام دارند به قبل از این تاریخ نیاندازند تا امتحانات فشرده نشود.

دانشکده مدیریت شریف ظرف چند روز آینده ظرفیت‌های خود را اعلام کند

وزیر علوم در خصوص حذف ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز، گفت: این دانشکده ظرفیتی از ما نخواسته‌ است و به آنها اعلام شده است تا ظرف چند روز آینده ظرفیت‌های خود را به ما اعلام کنند که پس از بررسی‌های لازم ظرفیت ارائه خواهد شد.

وی همچنین سفر خود به کشور چین نیز، گفت: این سفر در راستای سفر سال قبل رییس جمهوری و اجرا شدن توافقات صورت گرفت. در این سفر مذاکرات خوبی صورت گرفت و قرار شد که تبادل دانشجو و استاد صورت و پروژه‌های مشترک بین دو کشور صورت گیرد.

وی افزود: همچنین به دنبال این بودیم که از ظرفیت بورسیه آنها نیز استفاده کنیم که درخواست‌هایی را به آنها ارائه کردیم و در این زمینه موافقت به عمل آمد، همچنین ملاقات‌هایی نیز با وزرای علوم، رییس آکادمی و همچنین دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در چین صورت گرفت و مشکلاتی همچون بازرسی از دانشجویان ایرانی خانم توسط آقایان، مشکل ویزا برای همسران دانشجو و غیره از سوی دانشجویان مطرح شد که آن کشور مربوطه قول مساعدت را دادند.

وزیر علوم در خصوص نحوه رسیدگی به وضعیت اساتیدی همچون دکتر عطاردی، تصریح کرد: مذاکره کننده در این راستا وزارت امور خارجه است و ما اقداماتی که از دستمان بر می‌آید را در اختیار وزارت امور خارجه جهت مذاکره می‌گذاریم و نحوه پیگیری موضوع، گرفتن وکیل و غیره مربوط به نظر وزارت امور خارجه می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.