هیچ دولتی به اندازه دولت دهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصمم نبود

به گزارش ایرنا ،سردار ‘مهدی ابویی’ روز چهارشنبه در همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه ،افزود:در دو سال گذشته دولت به طور کامل مصمم به مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که نتایج خیره کننده ای را هم به همراه داشته است .

وی با بیان اینکه میانگین هشت درصد کالای قاچاق به کشور کشف می شود ادامه داد : در سال گذشته ۱۵ درصد از حجم قاچاق به کشور کاهش یافت .

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با انتقاد از برخی آمار و گزارش های منتشر شده در مورد عملکرد این نهاد گفت: چرا گفته شده است که تنها ۳دهم درصد از کالاهای قاچاق به کشور کشف می شود و ارزش ریالی آن دو میلیون تومان است؟ در حالی که

ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک در دو سال اخیر ۵۶۰میلیارد تومان بوده است.

ابویی تصریح کرد:قاچاق مصنوعات طلا در سال ۹۰ از ۵درصد به حداکثر ۲۰درصد و سیگار از ۳۰درصد به ۱۱درصد رسیده که این آمار خود نشان دهنده موفقیت های بزرگی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه هشت تا ۹ معبر در کشور وجود داشت که کالاهای قاچاق و بنجل از آنها به صورت رسمی وارد کشور می شد تصریح کرد:دولت با این اقدام مخالف بود و تقریبا ۷۰تا ۸۰درصد آنها را ساماندهی کرده است.

ابویی مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را یکی از مهمترین شیوه های مبارزه در این مورد اعلام کرد و گفت : باید همه نهادها و بخش خصوصی کمک کنند تا سیستم رهگیری اجرایی شود چرا که این اقدام در مبارزه با قاچاق در سطح عرضه بسیار مهم است .

اجتمام **۹۱۷۱**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۹۵۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.