هیچ سقف و محدودیتی برای توسعه همه جانبه روابط با الجزائر قائل نیستیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر با ظریف؛

وزیر امور خارجه کشورمان عصر یک‌شنبه با عبدالمجید بوقره، وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر دیدار و درباره روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه تبادل نظر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان عصر یک‌شنبه با عبدالمجید بوقره، وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر دیدار و درباره روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام‌های خود به همتای الجزایری‌اش، به سابقه تاریخی روابط برادرانه بین ایران و الجزایر و دوستی پایدار و ثابت دولت و مردم الجزایر نسبت به ایران اشاره کرد و از مواضع اصولی الجزایر در مجامع بین‌المللی از جمله در حمایت از حقوق مشروع ایران در موضوع هسته‌ای قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: برای ما روابط دوستانه با برادران الجزایری از اهمیت بسیاری برخوردار است و سفرهای متقابل مقامات دو کشور فرصت خوبی است تا روند توسعه و گسترش بیش از پیش این روابط به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تقویت شود و ما هیچ سقف و محدودیتی برای توسعه همه جانبه روابط با الجزائر قائل نیستیم.

او هم‌چنین با اشاره تجارب خوب الجزایر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به‌خصوص پیشینه عضویت فعال این کشور در جنبش غیرمتعهدها، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رییس این جنبش برای همکاری، مساعدت و تبادل تجربیات با الجزایر برای برگزاری هرچه موفق‌تر نشست آتی وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد.

ظریف هم‌چنین به مواضع و دیدگاه‌های مشترک ایران و الجزایر درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی از جمله کمک به حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مبارزه و مقابله با پدیده شوم تروریسم اشاره کرد و خواستار تداوم و تقویت رایزنی و مشورت بین دو کشور در این راستا شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این ملاقات با اشاره به آغاز مذاکرات دور نهایی با گروه ۳+۳، بر موضع اصولی ایران در دفاع، ایستادگی و پافشاری بر حقوق مشروع و مشترک خود و دیگر کشورهای عضو ان. پی. تی در بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

عبدالمجید بوقره، وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر نیز در این دیدار سلام‌های گرم وزیر خارجه کشورش را به ظریف ابلاغ کرد.

وی هم‌چنین با تاکید بر اهتمام ویژه عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس‌جمهور الجزایر به روابط بین الجزیره و تهران، بر عزم و اراده راسخ مقامات عالی‌رتبه دو کشور برای توسعه و ارتقای بیش از پیش این روابط در راستای منافع و مصالح مشترک تاکید کرد.

عبدالمجید بوقره هم‌چنین با ابراز خرسندی از روند مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۳+۳ و استقبال کشورش از حصول طرح اقدام مشترک تاکید کرد: دولت و مردم الجزایر امیدوارند این مذاکرات در سایه رویکرد سازنده ایران به نتایج مطلوبی در راستای منافع و مصالح کشور و مردم ایران منجر شود و الجزایر همواره از حق قانونی ایران در بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کرده است.

وزیر مشاور در امور خارجی الجزایر با اشاره به ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها و برگزاری نشست آتی وزیران خارجه نم در الجزایر ، خواستار همفکری و مساعدت کشورمان به‌عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها به کشورش به منظور برگزاری و میزبانی مطلوب این نشست شد.

وی هم‌چنین با ارائه گزارشی از مذاکرات خوب و سازنده خود در تهران و مواضع و دیدگاه‌های مشترک و هم‌سوی دو کشور درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، مشورت و رایزنی ایران و الجزایر و سایر کشورهای مهم منطقه را برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه و جهان اسلام حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.