هیچ مانعی برای سفر ایرانیان مقیم آمریکا به ایران نیست

وزیر امور خارجه در دیدار صمیمانه با رئیس و اعضاء دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دیدار و گفت و گو کرد.

هیچ مانعی برای سفر ایرانیان مقیم آمریکا به ایران نیست

به گزارش ممتاز نیوز، در آخرین برنامه قبل از ترک نیویورک، حسین امیر عبداللهیان  در نشست صمیمانه‌ای با رییس و کادر مدیریتی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ایالات متحده قرار گرفته و در خصوص چالش‌ها و  اقدامات ضروری که برای بهبود خدمت‌رسانی ضروری است تبادل نظر نموده و دستورات لازم را صادر کردند.

وزیر امورخارجه در این نشست که با حضور تخت‌روانچی، سفیر و نماینده نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌ ملل متحد برگزار و هیات همراه برگزار شد، ضمن تشریح سیاست دولت سیزدهم در خصوص ایرانیان مقیم خارج، بر عزم قطعی جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس محترم جمهور  برای تکریم و رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا و تسهیل امور آنان در ارتباط با سرزمین‌ مادری تاکید نمود.

امیرعبداللهیان افزود: این اهتمام در تمامی ارکان حاکمیت و قوای سه گانه وجود دارد تا حدی که پیش از این سفر، جناب آقای اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه از اینجانب خواست این پیام را به ایرانیان مقیم آمریکا منتقل کنم که هیچ مانعی برای تردد آسان آنان وجود ندارد. علاوه بر این،  جناب آقای دکتر قالیباف فضای مستقل ارتباطی را در تارنمای مجلس پیش بینی کرده است تا ایرانیان مقیم خارج به راحتی با قوه مقننه و مجلس در ارتباط باشند تا هر کجا که لازم است ساده سازی فرایندهای قانونی صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نخبگی و فرهیختگی جامعه بزرگ ایرانیان مقیم آمریکا، جامعه ایرانیان را سرمایه و فرصت بی بدیلی نامید که می‌بایست با هم‌افزایی همه دستگاههای ذیربط از آن صیانت کرد.

وزیر خارجه ضمن برشمردن اقداماتی که در بخش های مختلف وزارت خارجه در ارتباط با خدمات کنسولی در دست طراحی و اجرا می‌باشد، یکی از مهمترین وظایف همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را خدمت‌رسانی بدون وقفه و تبعیض به هم ایرانیان عزیز معرفی نمود.

امیر عبداللهیان در این‌ نشست، رفت و آمد و  ارتباط هرچه بیشتر ایرانیان مقیم‌ خارج با ایران را مایه قدرت و پیشرفت کشور از یک‌سو و آرامش جامعه فرهیخته ایرانیان از سوی دیگر دانست و بر تعهد دولت و وزارت خارجه برای رفع موانع و کاهش فرآیندهای بوروکراتیک غیر ضرور و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات برای روان‌تر شدن هرچه بیشتر خدمت‌رسانی، تاکید نمود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.