هیچ مجوزی برای هیچ اثری مادام‌العمر نیست

۱۸م دیماه ،

شاه‌آبادی در نشست با ناشران موسیقی:

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: سیاست کلی ما حمایت و ترویج نوعی از موسیقی است که بیانگر هویت و غرور ملی ما باشد و در این زمینه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی بیش از همه این ویژگی را دارند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز؛ هجدهم دی‌ماه، طبقه هفتم ساختمان دفتر موسیقی میزبان ناشران موسیقی بود تا در دیداری دوستانه با حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان چالش ها و مشکلات موجود در عرصه نشر آثار موسیقی بپردازند.

در ابتدای این نشست ناشران به بیان درد دل ها و مشکل های موجود در عرصه کاری خود پرداختند، در میان سخنان ناشران موسیقی می‌توان به نکاتی مانند نبود حمایت خرید آثار پس از انتشار یافتن از سوی وزارت ارشاد، نبود نمایشگاه موسیقی که هر ساله برگزار شود، نبود موسیقی در سبد کالای خانواده ها، مجوز اجرا ندادن به آلبوم هایی که مجوز پخش دارند و دخالت سلیقه ها در دادن مجوزها اشاره کرد.

پس از صحبت های ناشران و بیان مشکلات این عرصه، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: نقش ناشران در توسعه فرهنگ و هنر بسیار مهم است و به همین سبب هم معاونت هنری بسیار علاقه مند به تعامل با ناشران عرصه موسیقی است.

شاه آبادی در ادامه به طور اختصار بعضی از پرسش های بیان شده از سوی ناشران را پاسخ داد، وی اظهار کرد: هیچ مجوزی برای هیچ اثری مادام العمر نیست و این یک امر عادی است که یک آلبوم پس از گرفتن مجوز زمانی که می خواهد به صورت صحنه ای اجرا شود باز هم به مجوز نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: ممکن است یک اثر شرایط لازم برای گرفتن مجوز آلبوم را داشته باشد اما اصلا مناسب برای اجرای صحنه ای نباشد. من معتقدم اگر مدیری به اشتباه به اثری مجوز می دهد هیچ لزومی ندارد که مدیری دیگر آن اشتباه را تکرار کند.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به یکی دیگر از مشکل های عرصه موسیقی تصریح کرد: عرصه موسیقی همواره درگیر حاکمیت سلیقه‌ها بوده و تنها سبب این امر نیز نبود الگوها و معیار های مشخص در این زمینه است. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا معیارها و الگوهای موجود در این زمینه را شفاف تر کنیم زیرا که این امر به کم شدن حاکمیت سلیقه ها کمک می کند.

معاون هنری وزیر ارشاد در پایان گفت: سیاست کلی ما حمایت و ترویج موسیقی اصیل و ایرانی است که هویت ملی ما را در خود دارد و در این زمینه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی در صدر اولویت ها می باشند.

انتهای پیام / ۴۲

 

 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.