هیچ مشکلی برای پرداخت حقوق و دستمزد وجود ندارد

۲۶م آذر ،

37-128.jpg

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با مدیریت منابع و درآمدها هیچ مشکلی در پرداخت حقوق و دستمزد تا پایان سال وجود ندارد و تلاش شده است مبالغ لازم برای طرح‌های عمرانی هم با اولویت زمان اتمام آنها تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید شمس‌الدین حسینی گفت: دولت با مدیریت منابع و مصارف، اولویت اول را به پرداخت حقوق و دستمزد و تخصیص یارانه به کالاهای اساسی و دارو داده است و هیچ مشکلی در این باره نخواهیم داشت.

حسینی در مورد بودجه عمرانی هم گفت: دولت تصمیم گرفته منابع اعتباری را به طرح‌هایی که در شرف پایان است و با عنوان طرح‌های مهر ماندگار اختصاص دهد.

وی افزود: برای تامین اعتبارات عمرانی علاوه بر منابع بودجه‌ای روش‌های دیگر تامین مالی مانند انتشار یافتن اوراق مشارکت، تهاتر و پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق سهام نیز مورد توجه قرار گرفته است، ضمن آنکه در لایحه بودجه سال آینده احکام منعطف تری برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی و حمایت شبکه بانکی و صندوق توسعه ملی از این بخش پیش بینی شده است.

وزیر اقتصاد دربارهٔ عرضه ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی هم افزود: آنچه مهم است و باید اجرا شود، الزام صادرکنندگان برای عرضه ارز در مرکز مبادلات است، البته اگر صادرکننده بخواهد ارز خود را صرف واردات کند، به واردکننده دیگری بدهد، صرف سپرده گذاری ارزی یا بازپرداخت اقساط وام ارزی کند؛ دولت هیچ دخالتی ندارد اما اگر بخواهد ارز را با ریال مبادله کند باید با نرخ مرکز مبادلات ارزی اینکار را انجام دهد.

وی دربارهٔ شایعه تخفیف در نرخ های مالیات بر ارزش افزوده برای واردکنندگان نیز گفت: حقوق ورودی کالا به تازگی تعدیل شده و در قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع معافیت مالیاتی آمده است، بنابراین تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده دیگر موضوعیت ندارد.

وزیر اقتصاد گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده هم اکنون کالاهای اساسی و کالاهایی که عمدتا در سبد مصرف کنندگان قرار دارد، معاف است و دیگر به تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیازی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.