هیچ ملتی جنگ و دیپلماسی را بر روی یک میز نمی پذیرد/ غرب باید حق غنی‌سازی در خاک ایران را بپذیرد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ و دیپلماسی در کنار هم مفهومی ندارد گفت: هیچ ملت منطقی و آزاده ای جنگ و دیپلماسی را بر روی یک میز نمی پذیرد.

رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح در در حرم امام خمینی با اشاره به این که خوشحالم در سی و سومین سالگرد دفاع مقدس در کنار رزمندگان عزیزی که در آن دوران افتخار آفرین بودند و همچنان با حضور آن ها استواری، عزمت و ایستادگی را با همه وجود احساس می کنیم گفت: قبل از هر چیز باید درود و سلام خود را تقدیم امام بزرگوار کنیم که با فرمان، ایمان، عرفان و ایستادگی خود درس دفاع در برابر متجاوز را به همه ما آموخت.

وی افزود: به همه شهیدان، جانبازان و آزادگان درود و سلام تقدیم می کنیم که هر چه داریم از استقامت، تمامیت ارضی، عزمت و سربلندی ناشی از فداکاری آن ها است؛ احترام خود را به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تقدیم می کنیم که صبر، استقامت و ایمان آن ها برای همه ما درس آموز بوده و هست.

روحانی ادامه داد: احترام و سلام خود را به ارتش قهرمان که با تجاوز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ در کمتر از ۲۴ ساعت یعنی صبح فردای این حمله با اعزام ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده در خاک متجاوز لرزه بر اندام صدامیان افکند و اولین درس را به متجاوز آموخت که اینجا ایران سرزمین شیران است.

رئیس جمهور گفت: درود به نیروی زمینی ارتش و درود بر هوانیروزی که در آن روزهای اولیه در برابر نیروهای زرهی ایستادگی کرد و سدی برای دفاع از کشور و جلوگیری از ادامه تجاوز بود و درود بر نیروی دریایی ارتش که در همان ماه های اولیه توانست دشمن را در دریا برای همیشه سرکوب کند.

وی افزود: سلام و درود ما بر قهرمانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که علی رغم مشکلات لجستیک و کمبود امکانات با ایمان، اعتقاد و وطن دوستی به صحنه نبرد شتافته و حماسه های بزرگ را آفریدند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: سلام بر نیروی انتظامی، ژاندارمری و شهربانی دیروز و همه رزمندگانی که در صحنه نبرد سینه را در برابر دشمن سپر کردند و سلام و درود بر بسیج دلاور و خط شکن که با فریاد، ایمان، ایستادگی و مقاومت راه پیروزی و فتح پیاپی را به روی این ملت گشود.

روحانی عنوان کرد: سلام بر عشایر قهرمان که در آن دوران و این دوران همواره مدافع بزرگ سرزمین ایران بودند و درود بر آنهایی که در دفاع هشت ساله متجاوز را سرکوب و شرف، عظمت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند.

 حسن روحانی، رئیس جمهور با اشاره به این که ما روز پایان جنگ یعنی روز فتح نهایی را جشن نگرفتیم ، گفت: ما آغاز جنگ و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و با این کار می خواهیم به دنیا بگوییم ملت ایران و مردمی که در سال های اولیه انقلاب به فکر سامان دهی کشور بودند، ارتش و سپاهی که در آن شرایط آمادگی های لازم را برای یک نبرد کلاسیک نداشتند مورد تجاوز قرار گرفتیم.

وی با اشاره به این که این جنگ در ماه حرام و در فصل حج بر ما تحمیل شد، افزود: زمانی که مردم با آماده کردن کودکان و نوجوانان خود به استقبال سال تحصیلی تازه می رفتند، حجاج در فرودگاه عازم زیارت خانه خدا بودند و در ماه ذی القعده یعنی در ماه حرام و فصل حج و در آستانه آغاز سال تحصیلی تازه بودیم که مورد تجاوز قرار گرفتیم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که باید هشت سال دفاع مقدس را بازخوانی کنیم، گفت: ما و همه دشمنان باید دفاع مقدس را بازخوانی کنند که فکر کردند با تحریک یک دیکتاتور و با حمایت های مالی و نظامی می توانند یک انقلاب بزرگ مردمی و دینی را از پای درآورند.

وی افزود: دشمنان باید بازخوانی کنند که با دادن آن همه امکانات پول و حمایت سیاسی، اطلاعات


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.