هیچ کودکی جلوی دوربین سینما بازی نمی‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

جهانگیر الماسی:

جهانگیر الماسی گفت: هیچ کودکی جلوی دوربین سینما بازی نمی‌کند بلکه با باور خود، به ایفای نقش می‌پردازد.

به گزارش هنرآنلاین ، جهانگیر الماسی بازیگر وکارگردان سینمای ایران در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دربارهٔ ویژگی‌های همکاری با بازیگران کودک و نوجوان در فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: کودک جلوی دوربین بازی نمی‌کند، بلکه نقشش را باور می‌کند و این نوع وضعیت برای بازیگر نقش مقابل حسن و سختی‌هایی دارد.

او ادامه داد: بازیگری جلوی دوربین بازی کردن موقعیت‌های مختلف به دروغ و حقیقت است. البته سینما به تکنیک وابستگی بسیاری دارد و مساعدت ابزارهای تکنیکی به بازیگر کودک در جهت ارائه بازی درست کمک می‌کند.

بازیگر “پایان کودکی” با تاکید برلزوم هدایت درست بازیگران کودک افزود: وقتی بازیگر کودک نقشش را باور کند و سایر عوامل و بازیگران نقش مقابل به او کمک کنند، به راحتی می‌تواند با فضای فیلم مانوس و همراه شود.

بازیگر “عاشق فقیر”، “آهوی وحشی” و “لنگرگاه” با اشاره تفاوت نداشتن کار با نابازیگر کودک و بازیگر حرفه‌ای کودک گفت: کودکان با هر تعداد فیلمی که بازی کرده باشند، بازیگر حرفه‌ای نیستند. یادم می‌آید در فیلم “پشت پرده مه” تلاش کردیم با علیرضا شیخ الاسلامی (بازیگر کودک فیلم) که به لحاظ فیزیکی معلولیت داشت، رابطه‌ای انسانی برقرار کنیم و ماحصل کارهم درست از کار درآمد.

این بازیگر با اشاره به لزوم ارتباط حسی و عاطفی با بازیگران کودک در حین کار خاطرنشان کرد: بعضی ازمواقع، طبق شرایطی که نقش ایجاب می‌کند و البته نظر کارگردان، باید با بازیگر کودک دوست و رفیق شد تا فضای حسی در کار به وجود بیاید.

بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.