“هیگ” به تکرار تهدیدها و فضاسازی علیه ایران پرداخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلوزیونی “بی بی سی” ، “ویلیام هیگ ” وزیرامور خارجه انگلیس با توسل به سیاست نخ نمای تحریم و تهدید گفت : اجرایی شدن تحریمهای اروپا علیه ایران بیانگر این است که اروپا برای افزایش فشارها به ایران جدی است.

وی تحریمهای خصمانه اروپا علیه ایران را که از امروز اجرایی شده، بی نظیر خوانده و افزود : این تحریم ها شدیدترین اقدامات اروپا بوده است که تا به حال در برابر جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است و نشانه ای از مصمم بودن اروپا برای افزایش فشارهای صلح آمیز دیپلماتیک علیه ایران است.

وی در ادامه بدون در نظر گرفتن همکاری های سازنده ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در سالها و ماه های گذشته و با توسل به حربه نخ نمای تهدید و فشار مدعی شد: ایران در هفته های آینده باید بین افزایش تحریمها و انزوای بیشتر و همکاری جدی با کشورهای غربی در خصوص مسائل هسته ای، یکی را انتخاب کند.

وزیر خارجه انگلیس در حالی تحریم های مذکور را بی نظیر می خواند که بسیاری از کشورهای خریدارعمده نفت ایران مثل چین و هند بر ادامه خرید نفت از ایران تاکید کرده اند و گفته اند برای دور زدن تحریمها، راهی خواهند یافت.ژاپن نیز برای مقابله با این تحریمها مبنی بر بیمه نفتکش های حامل نفت ایران مصوبه ای را در پارلمان این کشور به تصویب رساند.

از سوی دیگر تهدیدهای هیگ بار دیگر دروغ بودن ادعاهای غربی ها مبنی بر حمایت از ملت ایران! و کینه توزی آنها نسبت به ایرانی ها را نشان داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.