واجدان شرایط معافیت سه برادری تا پایان شهریور فرصت دارند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه واجدین شرایط معافیت سه برادری تا پایان شهریورماه مهلت دارند گفت: کسانی که به دلیل تاریخ اعزامشان در روز ۱۸ تیر هشت‌ماه خدمتشان با پایان سال ۹۰ تکمیل نشده برادر چهارم آنان نیز از خدمت معاف است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، سردار موسی کمالی با اشاره به قانون معافیت سه برادری گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اگر برادر سوم فرد ۸ ماه از خدمت وظیفه‌اش گذشته باشد برادر چهارم وی از خدمت وظیفه معاف خواهد شد لذا کسانی که در سال ۹۰ به خدمت اعزام شده‌اند می‌توانند از این شرایط بهره ببرند.

وی ادامه داد: افرادی هستند که به دلیل تاریخ اعزامشان در روز هجدهم تیرماه با شروع سال ۹۱  هشت ماه خدمتشان پر نشده لذا برای این افراد نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا آنان نیز به عنوان سرباز کامل شناخته شوند و برادر چهارمشان بتواند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی از خدمت وظیفه عمومی معاف شود.

وی خاطر نشان کرد: در قانون چندین بار موضوع معافیت سه برادری مورد بررسی قرار گرفت به نحوی که در یک مورد در این قانون آمده بود که اگر ۳ برادر خدمت کرده باشند برادر چهارم از خدمت معاف است.

کمالی تصریح کرد: در بررسی‌های بعدی تعیین شد که دو برادر خدمت کرده باشند و برادر سوم در حین خدمت یا فوت کرده و یا جانباز شده باشد وی را نیز خدمت کرده محسوب شده و برادر چهارم وی از حدمت معاف شود.

این مقام ارشد نظامی اذعان داشت: در مرحله بعدی اجرای این قانون چنین آمد که اگر برادر سوم یک سال خدمت کرده باشد فرض را بر این می‌‌گذاریم که وی می‌‌خواهد به خدمت خود ادامه دهد لذا برادر سوم نیز خدمت کرده فرض شد و برادر چهارم  نیازی برای خدمت کردنش نبود اما مشکلاتی در برابر اجرای آن ایجاد شد تا اینکه این زمانه یکساله به هشت ماه تقلیل پیدا کرد.

وی ادامه داد: کسانی که واجد هرگونه شرایط معافیت در سال ۹۰ بودند تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا پیگیر معافیت خود از خدمت وظیفه عمومی باشند.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    با عرضسلام و خسته نباشید:
    اگه دو تا برادر کارت بایان خدمت گرفه باشند و برادر سوم۱۹ فروردین به خدمت اعضام شده باشه امکانش هست برادر چهارم معاف بشه؟
    با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.